NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Precis dom första milen brukar vara lite högre. Brukar stabilisera sig efter 30 mil eller så. Då när den brända lukten försvinner typ! :wink:

Jag kör in alla hårt och skoningslöst, så sägs dom gå bättre och dricka mindre sen! :wink:
Användarvisningsbild
av Perra83
Är det så?? Köra hårt alltså? Inte segdra på höga växlar och inte varva ur har jag hört. Annars köra som vanligt.

Precis det är lite bränd lukt fortfarande. Lite från värmen kända ja och lite när dieselvärmaren drog igång :lol:
Bromsskivorna är inte heller riktigt inbromsade än.
Det är sambon som kommer köra bilen sen. Ska säga att hon inte ska vara rädd för att gasa :D Hon kör riktigt bra och kan trycka på. Hon blir nästan lika trött som mig på sniglar och andra trötta rackare i trafiken :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det finns olika skolor som alla säger olika vad det gäller inkörning. Jag tar inget ansvar! :wink:

Men det står ingenstans (vad jag vet?) i instruktionsboken vad det gäller inkörning heller. Så då måste det vara fritt fram att göra som man vill! 8)
av jumu01
Med dagens moderna motorer så det enda man skall köra in så är det nya vinterdäck!
Användarvisningsbild
av SvenB
V60D5AWDPolestar skrev: Är det någon som vet hur länge C30 kommer att "leva" nu när
nya V40 kommer?
Här har du svaret.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=79663
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]