Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tänkte ge min s40 -98 en lite cleanare look genom att ta bort de solblekta (gråa) listerna på dörrarna. Jag har kommit så långt att jag fått bort listerna men nu återstår det att få bort limmet. Jag har testat med olika metoder men är rädd att repa/förstöra lacken med olika starka lösningsmedel. Har även försökt med värmepistol utan direkt lyckat resultat.

Hade varit guld värt med tips, har hittat lite olika metoder på forum men inget har hittils funkat bra.

Mvh

Jocke
Användarvisningsbild
av jokenr1
Jag löste det med ett gammalt visakort, ett par flaskor startgas och ett gnuggande med tummen utan dess like! ca 1,5 timma nöje per dörr tog de! Får plåstra om tummen nu! :wink:
av ziggeman
ajajaj det dära med tummen, jag har gjort lite annilunda idag, jag har skrubbat o gnuggat med en typ disksvamp både med fina och fula ytan, sen har jag använt mig utan t-röd sprit för att det skall släppa enklare, men som du säger, det tar lååååång tid, har blivit 95% klar med ena dörren, och det tog mig sådär 1 timme eller lite mera :/ imorn blir det att forsätta, var dock försiktiga när ni tar ner listerna, jag råkade ut för en otrevlig sak på min ena dörr. En del av lacken följde med, så nu har jag fått köpa spray lack samt klarlack till bilen och det gick på lite slantar :( Men slutresultatet kommer bli mkt imponerande hoppas jag när allt är fixat :)
av Bowin
Köp en gummitrissa och sätt på borrmaskinen så går det lite lättare..
Finns även ett medel som heter Label Off som kan hjälpa lite..Tror båda grejorna finns på Biltema.

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]