NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kavabonga
hejsan, tänkte köpa nya sommardäck till min bil, är i säljartankar på den men sommardäcken är helt slut och behöver bytas först.
funderar på om det är värt o köpa billigaste budget däcken eller höja sig till nånstans lägre mitten alternativet. kollat lite på gummihuset.se och hittat två däck som känns intressanta:

http://www.gummihuset.se/Sommardack/Det ... sprofile=0
som budget alternativ
och
http://www.gummihuset.se/Sommardack/Det ... scroll=625
som ett lite bättre alternativ.

är det stor skillnad på dessa däck tror ni? hade det varit så att jag planerat ha kvar bilen ett tag skulle jag givetvis gå upp i klass lite men det känns onödigt eftersom jag skall sälja den snart antagligen.

tacksam för lite råd :) tror jag vill beställa från gummihuset i alla fall.
av Lövet
Pirelli alla gånger, lätt värt den tusenlappen.

Skulle jag se Wanli, Linglong, Sunny eller andra skräpdäck på en bil skulle jag inte ens köpa den. Tänker direkt vad ägaren snålat med i övrigt.

Ett annat tips kan vara att titta på Bildelsbasen.se. Där finns en del Volvodäck och fälg som inte gått särskilt långt trots att de är begagnade. Han handlat därifrån själv flera gånger.
av kavabonga
tack för svaret, och håller med, känns så fel att börja snåla nu när man inte gjort det tidigare, drar ner helhetsintrycket en hel del. pirelli it is! :D
Användarvisningsbild
av hollan
inga kina däck! khumo är billigt och det klingar bättre än linglong ect
btw så skall du ha 205/50-17 på en v50 och inte 225/45-17 som du länkar till
av Lövet
Det funkar med 225/45 också. Det skiljer 0,4% i rullomkrets.
Användarvisningsbild
av opA
hollan skrev:inga kina däck! khumo är billigt och det klingar bättre än linglong ect
btw så skall du ha 205/50-17 på en v50 och inte 225/45-17 som du länkar till
Funkar med 225/45 utan problem..
Användarvisningsbild
av hollan
möjligt det funkar men man får inte ha 225/45-17 bilen är inte godkänd med det
av Lövet
Såna regler finns inte längre. Så länge inte rullomkretsen ändras mer än 5% och däcken inte sticker ut så är det ok. Bilen behöver inte ha dimensionerna i regbeviset längre.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]