Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreamb
Ska det vara så att när tanklocket på en V70N är låst dvs efter 10 min så går det ändå att "öppna ut" den till 1cm? Eller är det frabriksfel som går på garanti?

På BMW så är den "låst" dvs att man inte kan "öppna ut" den alls...
Användarvisningsbild
av Loner
Låter skumt om du kan öppa det lite.. Du får nog kika om nått kärvar eller är trasigt.. Eller iom att du nämner garanti, åka till volvo och höra om det skall vara så på en ny bil.

/K
av Dreamb
ska dit sernare.. men hur är det med din bil då?

kan du eller nån annan vänlig själ testa det och skriver hur resultatet är här senare :)
Användarvisningsbild
av Driver64
Min tanklucka går att öppna 3-4 mm när den är låst.
av Hemgårn
8) Jag är extra glad över en sak i denna tråd: Du särskrev inte tanklock!!! :D Tack för det.
av Dreamb
Haha..

Ok.. men jag tror att den heter tanklucka (tro jag) istället för tanklock.. skrev nog fel innan..
av Ugbugg
Samma här, öppnas endast 3-4 mm när den är låst.
av Dicer
På min finns inget lås, luckan går alltid att öppna och locket är bara att skruva upp. Tycker det är helt otroligt dåligt på en Volvo från -01.

Min gamla japanare från 97 har lås som man öppnar inifrån bilen...
av Hemgårn
Dicer skrev:På min finns inget lås, luckan går alltid att öppna och locket är bara att skruva upp. Tycker det är helt otroligt dåligt på en Volvo från -01.

Min gamla japanare från 97 har lås som man öppnar inifrån bilen...
skaffa låsbart lock/lucka då. Hade det på min aförra bil - en V40 -99. ;)
av Noodles
Är det inte låsbar lucka standard iom centrallåset?

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]