NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej igen
Ledsen att jag postar flera trådar i ämnet, men jag behöver ett snabbt svar om jag ska ha installationen eller inte.
Jag blev erbjuden av min Volvohandlare att eftermontera USB- och iPod musikinterface för 3000:- i min V50-11 med Performance.
Det jag eftesöker är att kunna sätta i min iPhone i hållaren (brodit eller lik.) i instrumentpanelen och få tillgång till musiken i telefonen..som kommer via Spotify. Eftersom jag även använder iPhonen som GPS så vill jag så klart inte ha anslutningen i mittarmstödet....men det gissar jag kan ändras vi installationen eller?
Nästa fråga då? Kan man koppa iPhonen både till ipod interfacet och till USB interfacet och få samma funktion? Eller tar USB bara USB-minnen?

Ha en skön fredag
//Nicke
av MatsO
Om du får både interfacet, monteringen och kablarna för 3000 så skulle jag ta det lätt.
Bara att kunan köra MP3 från USB är ju ett rejält lyft jämfört med vanliga CD.

Jag har dock tyvärr ingen som helst aning om det funkar med spotify. Har bara testat att ha Iphonen som mp3 spelare
Hej!
På min V50 MY10 med High Performance-stereon har jag USB och Aux-anslutning.
När jag kör Spotify på min iPhone så funkar det utmärkt via Aux men inte alls via USB...
Både bil och iPhone är uppgraderade till senaste version av mjukvara.
Användarvisningsbild
av nickelenkan
Ok...men då kör du via USB.
Om jag förstår det rätt så ska det även installeras ett iPod Interface....och ett USB. Jag får hoppas att Spotify fungerar via det interfacet.......oj vilka i-landsproblem vi har idag ;-)
nickelenkan skrev:Ok...men då kör du via USB.
Om jag förstår det rätt så ska det även installeras ett iPod Interface....och ett USB. Jag får hoppas att Spotify fungerar via det interfacet.......oj vilka i-landsproblem vi har idag ;-)
Va, nä? USB används till iPod också. Jag har AUX och USB ingång, funkar fint att använda iPod/iPhone samt USB-minnen i USB uttaget.
MatsO skrev:Det är en och samma mediahub.
Sen är det bara en fråga om kablar till den samt ev programvara för att systemet ska "förstå" att båda är i kopplade
Ok, jag förstår det nu när jag kollar Volvos tillbehörssida.
Då är det bara att välja iPod-interface och USB uttag.....om det nu bara är en kabel och en programvara som ska in.
Härligt!

//Nicke
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]