- fre 09 mar 2012, 21:40
vakumslangen ligger emot blocket på fördelaren,,,går det att fixa till?? flytta fördelaren en kugg??
TRavens skrev:Hotrod90 skrev:Se till att sätta slangklämmor på alla de vakum slangar som inte verkar vara helt täta! Standard är att vakumslangen från bromsservot läcker vilket resulterar i ojämn tomgång.
Om det nu inte är någon slang som läcker, kolla på insuget! Dra åt alla skruvar mellan förgasare och insug (brukar inte sitta löst) men dock så brukar, iallfall efter mina erfarenheter.. skruvarna mellan insug och toppblock sitta löst, och läcker det där går det garanterat ojämt. Så dra åt alla skruvar och hoppas på att det blir bättre;)
Hej,, Jag har ingen bromsservo,, men jag ska byta grenröret i helgen,, köpt ny packning,, I går när jag var ute o körde så blev det plötsligt ganska hög tomgång,, ska kolla förgasaren också,sätta dit nya packningar. munstycket är nytt samt nål,o membran, och spjällaxel,,ska centrera munstycket på nytt igen,,måste byta oringar på munstyckshållaren, såg att det läckte lite där,
vakumslangen ligger emot blocket på fördelaren,,,går det att fixa till?? flytta fördelaren en kugg??