NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70II
Hej,

(beklager "svensken" min, men håper dere skjønner :) )

Har en V50 MY11 hvor vindrutetorkare tar veldig dårlig. Gjelder førersiden - tørker av ruten på vei opp men på vei ned, blir det liggende igjen mye vann over deler av ruten, midt i siktlinjen. Har skiftet torkare, renset ruten men ingenting ser ut for å hjelpe. Det ser ut som om torkaren ikke ligger godt nok mot ruten. Finns det mulighet for å stramme armen på noe sett? Er det noen som har erfart noe liknende eller har tips til hva jeg kan prøve for å fikse dette?

mvh Gøran
av berrabus
Jag har samma fenomen på min V50 -06. Torkar rent och snyggt på vägen uppp men lämnar ränder på vägen ner. Har splirrans nya Bosch på båda sidor och båda lämnar ränder på vägen ner.
Inte en aning om varför det blir så.
av V70II
Hmmm... gjorde ingen forskjell å justere vinkelen på torkararmen. Nederste delen av torkaren tar fint, det er øvre halvdel som ikke klarer å ta bort vannet på vei ned. Tror jeg bare leverer bilen inn til Volvo og ber dem fikse dette :(
Användarvisningsbild
av hozz
Prøvde med torkare fra Biltema i dag, og plutselig er alt i orden!
Man slutar aldrig att förvånas!

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]