- ons 07 mar 2012, 10:39
#626040
Om du kapar i skärmkanterna bör du inte kapa längre in än till punktsvetsarna, annars separerar in och ytterskärm.
Moderator: Moderatorer
ThinhO skrev:Jag har en 75a som är sänkt järnet bak, åker nu med JP mk18 8,5" 225/40/18 som vinterhjul.tror inte han behöver valsa så mkt me tanke på att han har et 13 ;) på mina jp mk18 med 225/35 17 så tar de i som satan då de fjädrar bak me tomt baksäte. Dock me sänksats å et0 på fälgarna =) skulle ha valsat jag med då den ska bli lägre men vågar man utan att den 30 åriga lacken spricker?
Jag fick lov att valsa in skärmarna i bakkant bak. Före det kunde jag bara åka själv i bilen o det skrapade för minsta gupp.
Skulle inte rekommendera att valsa om du har rostlagat skärmarna för då är risken att lacken spricker upp på skärmen.
Det tar på utsidan av däcket vilket inte är bra. Längst ner bak i hjulhuset har jag slipat med en geting(de är nämligen fästpunkten för reservhjuls baljorna 3-4lager med plåt. går inte att valsa där!
Ja skulle inte ställa mig med rondellen o slipa för om det mot förmodan skulle ta då så är kanten bra mkt vassare än original!
Tänk på att värma ordentligt innan valsning och att rengöra insidan noga så man inte valsar fast massa skrot!
En vals kostar runt 800:-, klart värt pengarna!
Mvh Jimmy
EDIT: Åker även med JPMK18 8,5" fast 235/40/18 som sommarhjul, funkar fint det med!:)
Hygglo skrev:Fina bilder.. När du skriver slipas hur menar du då? kapa bort en cm av kanten eller??Du har en kant som sticker in i hjulhuset ca 15mm sen längst ner i bakkant blir denna kant runt 20mm bred, slipa ner den så den går jämt med valsningen. Ta ABSOLUT inte bort mer då detta är en av fästpunkterna för reservhjulsbaljan samt golvet i skuffen.
Rappajenzen skrev:tackar! ;) men vill ju som att lacken inte ska spricka så bilen förblir nog hög ;(Det är inga problem alls om du tar det lungt och försiktigt! Mvh Jimmy