Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det automatisk dimmerfunktion på instrumentbelysningen på V70 eller är det bara ett glapp :lol: i brytaren 8) . Har fått för mig att det blir starkare belysning när solen skiner och tvärtom.. :o. Om så är fallet; varför har man då en dimmer :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är en sensor, den sitter precis under "gubbknappen" som reglerar luftflödet.

Dimmern styr väl bara när det är mörkt ute om jag inte minns fel. I dagsljus så är det väl alltid full styrka.

/Martin
Användarvisningsbild
av hemglass
MartinS skrev:Det är en sensor, den sitter precis under "gubbknappen" som reglerar luftflödet.

Dimmern styr väl bara när det är mörkt ute om jag inte minns fel. I dagsljus så är det väl alltid full styrka.

/Martin
ähum....gubbknappen ??? :oops:
Användarvisningsbild
av Loner
hemglass skrev:ähum....gubbknappen ??? :oops:
Knapparna som styr om du vill ha luften i huvet, magen eller på benen, är ju 3 knappar med en gubbe påritad..

/L
Användarvisningsbild
av MartinS
hemglass skrev:
MartinS skrev:Det är en sensor, den sitter precis under "gubbknappen" som reglerar luftflödet.

/Martin
ähum....gubbknappen ??? :oops:
Ja, ehh, hmm, min fru kallar den det:) Den som är tredelad och reglerar luftflödet till kupén, det är ju tecknat en gubbe i profil på den. Under den sitter ett litet "öga" som känner av ljuset.

/Martin
Användarvisningsbild
av hemglass
Loner skrev:
hemglass skrev:ähum....gubbknappen ??? :oops:
Knapparna som styr om du vill ha luften i huvet, magen eller på benen, är ju 3 knappar med en gubbe påritad..

/L
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Användarvisningsbild
av Loner
Man lär så länge man lever

/L
Användarvisningsbild
av hemglass
Loner skrev:Man lär så länge man lever

/L
jo, men oftast kör man i läge "auto" eller kanske blir annorlunda nu är kallhösten och vintern smyger sig på .. 8)
Användarvisningsbild
av Rillee
Har själv problem med ljus styrkan på instrumenten, de ändra sig från starkt till svagt helt av sig själv och då går det inte att själv välj styrka via reglaget
av D-man
Upptäckte nyligen att "gubbknappsbelysningen" är trasig.
Är det bara att bända bort dom och kanske till o med hitta nåra enkelt utbytbara lampor där bakom eller??

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]