Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Fejkskinnet har som synes på bilden börjar bli riktigt fult! Det hade redan börjat när jag för ca 4 månader sedan köpte bilen. Det är "skandal" att det redan blivit så här på en såpass "ny" bil. Det är en 02a som rullat snart 12000 mil. Antar att det inte är nån ide att gå till volvo och grina. Nån mer som har så här?

Har lite olika alternativ jag skulle vilja ventilera med er!

1. Köpa överdrag (Antar att jag måste ha volvo original för att det inte ska se helt knäppt ut)

2. Passa på att fixa helskinn genom att köpa kompletta stolar(fram, bak) på blocket för typ 6000:-

3. Få en skräddare att byta ut hela "fejk" skinnlappen

Vad tror ni, nån som har erfarenhet?

mvh Jonas HedbergBild
Användarvisningsbild
av CarMan
köp ny klädsel, inte överdrag uten en likadan som sittr fast hel, det blir snygast & är inte så dyrt
Användarvisningsbild
av falcon
Trist när sånt händer, men har du snackat med handlaren om det?
han kanske kan hjälpa dig med nytt/beggat.
Användarvisningsbild
av Jensen
Det kan ju finnas en orsak till att vinylen har blivit sådär, bilen har ju ändå gått 12000mil och använts i ca 4-5år.
Har du kollat så att du inte har nån jacka el liknande som har skavt sönder vinylen ???
Lite märkligt att det inte hänt nåt förräns du fick bilen, en kvalitetsmiss brukar oftast visa sig ganska snabbt och inte först vid 12000mil.
Användarvisningsbild
av Whisky
Det ser inte ut som nötning tycker jag, utan mer som om vinylen har torrsprickor som blir större och större.

Sen kan man tvista om en klädsel i en bil ska hålla i mer än fyra år och 12 000 mil... Jag tycker nog det!
Användarvisningsbild
av henka35
Byt bara klädseln på sittdynan. De går att köpa löst och det är inte så mycket jobb att byta ut den. Om du behöver hjälp med instruktioner, PM mig så fixar jag en pfd åt dig.

/Henrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tycker du borde åka till volvo och klaga, har sett s60 och v70n som kört vid 20.000mil och har halvskinn där det inte uppstått sådana märken, och det har varit 2001 årsmodeller....Sedan beror det på hur man sköter det,,

Men dina skador ser inte normala ut, har aldrig sett sådant på s60, s80, v70n....med det miltalet och årsmodell..!!
Senast redigerad av 1 G-kraft, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av eslund
henka35 skrev:Byt bara klädseln på sittdynan. De går att köpa löst och det är inte så mycket jobb att byta ut den. Om du behöver hjälp med instruktioner, PM mig så fixar jag en pfd åt dig.

/Henrik
Samma fel på en S70 som vi ska köpa.. Kollade för skojs skull med Volvo här i stan vad ett nytt tyg kostar (halvskinn).. 2100:- för dynan och runt 2700:- för ryggstödet.. :shock:
av JimmyK
Statsminister skrev:Fejkskinnet har som synes på bilden börjar bli riktigt fult! Det hade redan börjat när jag för ca 4 månader sedan köpte bilen. Det är "skandal" att det redan blivit så här på en såpass "ny" bil. Det är en 02a som rullat snart 12000 mil. Antar att det inte är nån ide att gå till volvo och grina. Nån mer som har så här?

Har lite olika alternativ jag skulle vilja ventilera med er!

1. Köpa överdrag (Antar att jag måste ha volvo original för att det inte ska se helt knäppt ut)

2. Passa på att fixa helskinn genom att köpa kompletta stolar(fram, bak) på blocket för typ 6000:-

3. Få en skräddare att byta ut hela "fejk" skinnlappen

Vad tror ni, nån som har erfarenhet?

mvh Jonas HedbergBild
Jag hade tidigare en V70n 2003 med den klädsen. Köpte bilen ny och efter ca 1,5år fick jag sprickor precis som i din. Då hade min bil gått ca 5000mil. Fick ny klädsel på garanti.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Då är jag inte ensam med andra ord. Enligt en volvohandlare här i stan så går en ny klädsel (bara sittdelen) på dryga 1000 lappen. Det är fasen över smärtgränsen tycker jag. Får nog leva med det är jag rädd.

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]