Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det finns runt 50 koder som kan sättas på motor, runt 20 av dom tänder lampan.
Man får naturligtvis börja i vilken ända man vill för min del när man nystar upp vad som är problemet.
En del löser det genom att byta bil, andra genom att byta fläkt, eller reläer och kablage, andra genom att felsöka det enklaste och sen gå vidare vartefter.
Det är helt upp till var och en.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Min kylfläckt gick hela tiden på halvfart efter byte av denna, verkstadskillen sa att det beror på för lite gas i acen. Det tror Jag inte på!
Användarvisningsbild
av taxi
Om allt funkar som det ska, då går kylfläkten väldigt sällan. Om du då rycker kontakten till tempgivaren, med motorn igång, då lär kylfläkten gå på. På det sätt som du beskriver högst upp på sidan.
Men nånting är ju fel på din bil, kolla felkoder och mät tempgivaren som du fick tips om ovan, börja med det som är enklast för dig.
Användarvisningsbild
av js1
Härligt! :D
av freddaking
måste höra. tror min givare är trasig också för får ingen temp på mätaren(nålen är rör sig inte) samt tycker jag att bilen går fet som om den skulle vara i nå kallstartsläge och inte går ur de. fall de kan ha med tempen att göra?
Användarvisningsbild
av js1
Absolut, motordatorn får ju helt fel information om driftstemperaturen. Börja med att kontrollmäta den enligt ovan.
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har fyllt på kylvätskan två g[…]

EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]

14 - 14,3 är bra. Min P80 laddar med 13.[…]