Mccartney skrev:StringerBell skrev:Kaberacer skrev:Då är man Volvo ägare nu då.. Ska hämta den förhoppningsvis på fredag!
Försäljaren ville varken låta draget eller vinterdäck följa med.. Tråkigt! Men men...
Grattis!
Jag känner mig avundsjuk... V50 passar mig perfekt och D4:an hade varit ett givet val om jag hade haft ekonomin för dig just nu. Det bästa från D5:an och inga av dess nackdelar.
Villka nackdelar finns med D5an?
Jag har inte provkört D4:an så jag kan bara gå på den fakta att den är mycket snålare, har något högre vridmoment och en sex växlar på automatlådan. Det räcker. Men att D4:an inte skulle ha några av D5:ans nackdelar - som jag skrev ovan - kanske är en överdrift.
Jag rekommenderar att man väljer den manuella D5:an, inte minst för att den med Volvos egna polestaroptimering går att skicka upp till 450nm (automatlådan 380nm). Automatlådan passar väldigt dåligt till motorn, om det nu beror på motorn eller lådan, vet jag inte. Alldeles för mycket ketchup-effekt blir det i alla fall vid måttligt hård körning i stadstrafik. Den är alltför ovillig att låsa växlar, växlar upp från 2:an till 3:an alldeles för sent.