Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Precis, sunschreem menade nog inte toppackning. Värsta packboxen/tätningen att förlora är den bakre på vevaxeln. Mycket jobb att komma åt den :D
taxi skrev:Precis, sunschreem menade nog inte toppackning. Värsta packboxen/tätningen att förlora är den bakre på vevaxeln. Mycket jobb att komma åt den :D
En som hängde med iaf ;) Och det skadar inte att byta vevhuset om du nu ändå beställt delar. Vet inte när brytet kommer till nya "lådan" men det gör ju dig själv tryggare i ett gäng år framåt samt att den blir betydligt attraktivare om du ska sälja den. Hittar nån två likadana bilar och det enda som skiljer är att vehuset är bytt på ena kan du nog gissa vilken jag hade åkt och kollat på ;) btw så sitter översta kåpan med "packning på tub" om jag kommer ihåg rätt. Finns ingen färdig att smälla dit bara :) Packnings till oljelocket kan jag tänka mig går att köpa på volvo, annars säljer Biltema gummimattor med passande längd kanske? Vet brorsan köpte till sina gasare på sin ninja men dom var liiiite för tjocka. Men kan kanske passa kanon på oljelocket?

edit: Tittade en sväng till på bilderna, och man ser flytande packning sticka ut här och var (orangea kletet). Det såg förövrigt halvseriöst påsmetat ut, var noga! ;) Flytande packningen köper du på biltema. Kostade ca 86 spänn om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av taxi
Klart jag hänger med!

Pettson har tidigare skrivit att man bör hålla sig till volvos flytande packning, varför kommer jag inte ihåg, men jag tror honom :D
Och packningen till oljelocket finns på volvo, meca, mekonomen och AD bildelar bland andra, kostar inte många kronor så där behöver man inte krångla till det för sig!
taxi skrev:Klart jag hänger med!

Pettson har tidigare skrivit att man bör hålla sig till volvos flytande packning, varför kommer jag inte ihåg, men jag tror honom :D
Och packningen till oljelocket finns på volvo, meca, mekonomen och AD bildelar bland andra, kostar inte många kronor så där behöver man inte krångla till det för sig!
Minn termostatlock siutter med biltemas värmebeständiga flytande så I'm gonna proove you wrong ;) Mest för att det var en mardröm att släppa/dra åt övre bulten :P
av *pettson*
Var och en tar sitt eget beslut.
Gillar man oljesöl och så, finner jag ingen anledning att använda ett härdande lim.
Bara att fortsätta med siliconbaserat och vara nöjd..
av snusarn
Nu är det klart , har kollat efter körningen igår å det har inte kommit någon ny olja där det inte ska va någon iaf.

Tråd kan låsas.
*pettson* skrev:Var och en tar sitt eget beslut.
Gillar man oljesöl och så, finner jag ingen anledning att använda ett härdande lim.
Bara att fortsätta med siliconbaserat och vara nöjd..
Kan med glädje meddela att det inte läckt en droppe so far! :)
C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]

Viloläge

Efter att senaste uppdateringen av appen, till den[…]

Kallstart utan värmaren. Starar bilen och v&a[…]