Moderator: Moderatorer
taxi skrev:Precis, sunschreem menade nog inte toppackning. Värsta packboxen/tätningen att förlora är den bakre på vevaxeln. Mycket jobb att komma åt den :DEn som hängde med iaf ;) Och det skadar inte att byta vevhuset om du nu ändå beställt delar. Vet inte när brytet kommer till nya "lådan" men det gör ju dig själv tryggare i ett gäng år framåt samt att den blir betydligt attraktivare om du ska sälja den. Hittar nån två likadana bilar och det enda som skiljer är att vehuset är bytt på ena kan du nog gissa vilken jag hade åkt och kollat på ;) btw så sitter översta kåpan med "packning på tub" om jag kommer ihåg rätt. Finns ingen färdig att smälla dit bara :) Packnings till oljelocket kan jag tänka mig går att köpa på volvo, annars säljer Biltema gummimattor med passande längd kanske? Vet brorsan köpte till sina gasare på sin ninja men dom var liiiite för tjocka. Men kan kanske passa kanon på oljelocket?
taxi skrev:Klart jag hänger med!Minn termostatlock siutter med biltemas värmebeständiga flytande så I'm gonna proove you wrong ;) Mest för att det var en mardröm att släppa/dra åt övre bulten
Pettson har tidigare skrivit att man bör hålla sig till volvos flytande packning, varför kommer jag inte ihåg, men jag tror honom :D
Och packningen till oljelocket finns på volvo, meca, mekonomen och AD bildelar bland andra, kostar inte många kronor så där behöver man inte krångla till det för sig!
*pettson* skrev:Var och en tar sitt eget beslut.Kan med glädje meddela att det inte läckt en droppe so far! :)
Gillar man oljesöl och så, finner jag ingen anledning att använda ett härdande lim.
Bara att fortsätta med siliconbaserat och vara nöjd..
Hmm fick inget meddelande idag
Lite inte på laddningslampan, den förbl[…]