- ons 29 feb 2012, 13:35
Jag har kört rätt mycket V60 DrivE hyrbil det senaste året, cirka 1000mil och med min körstil och körmönster hamnar jag nästan alltid på dryga 0,6. Mitt körmönster brukar matcha blandad körning enligt EU cykeln men med denna bilen ligger jag väl en bit över antar jag.
Faktum är att V70 DrivE går snålare så som jag kör, den brukar va nere på 0,55 ungefär. Jag vet inte det kan ha med annan utväxling att göra?
Min egen XC60 (som ju iofs är en bensinare) ligger jag oftast under angiven förbrukning (~1,10 mot angiven 1,19).
Faktum är att jag tycker inte riktigt man kan klandra biltillverkarna för att de officiella siffrorna inte stämmer mot verkligheten, det är ju EU körcykelns fel, inte tillverkarens?!
/Martin
Faktum är att V70 DrivE går snålare så som jag kör, den brukar va nere på 0,55 ungefär. Jag vet inte det kan ha med annan utväxling att göra?
Min egen XC60 (som ju iofs är en bensinare) ligger jag oftast under angiven förbrukning (~1,10 mot angiven 1,19).
Faktum är att jag tycker inte riktigt man kan klandra biltillverkarna för att de officiella siffrorna inte stämmer mot verkligheten, det är ju EU körcykelns fel, inte tillverkarens?!
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic