- tor 01 mar 2012, 23:01
Det ÄR skillnad både på bensin & diesel...Sverige kontra ex Tyskland..... fördel Tyskland !
Har tankat diesel det senaste 1.5 åren mestadels på Jet.... något jag slutade med för några veckor sedan. Varför? Därför att jag fick motorstopp
utan möjlighet att starta bilen... på väg hem från jobbet i värsta rusningstrafik :-(O) (detta hände när det var minusgrader) på sämsta tänkbara plats :-(O) . Så, bilen bärgades till verkstad & jag fick ta mig hem i hyrbil.
Min bil stod inne i verkstaden under natten & gick på morgonen enligt verkmästaren att starta utan problem. Hans diagnos var att det med all säkerhet hade skett isbildning (de hade precis haft inne en annan bil med samma problem) & detta skulle då bero på kvalitén på dieseln.
Så, jag har nu tankat uteslutande på Shell & även för säkerhets skull hällt i ett par flaskor glykol för diesel.... det kan vara inbillning men jag tycker att bilen går bättre på shell dieseln än på Jets motsvarighet (inte samma skillnad som att köra på tysk diesel men ändå).
V70n Bi-Fuel -03 Automat