- tis 28 feb 2012, 21:35
#623629
Hej
Bra tråd med mycket info!
Jag har en värmare D5W S som slutat att fungera, jag hade den på verkstad och de sa att det var lika bra att köpa en helt ny eller beg. värmare.
Efter att ha läst denna tråd gick jag ut i garaget och skruvade bort den, den var ju ändå trasig. Ja, jag vet att jag borde tankat ut felkoderna först men jag blev lite ivrig. Jobbet gick enklare än jag trodde.
Inuti värmaren stämmer kopplingsschemat exakt med det som finns i länken i tidigare inlägg men jag misstänker att styrmodulen som sitter på värmaren är modifierad för Volvo och efter den är det inte samma kopplingsschema.
Men jag har några frågor till er som kan det här:
-Hur kommer jag åt bränslepumpen med filter? Jag har följt bränsleröret bak till tanken där det försvinner upp ovanför tanken.
-Kan jag elektriskt köra bränslepumpen? Pumpen finns med i schemat för D5W S men efter elektronikmodulen stämmer inte schemat. Är det någon som vet var och hur mycket spänning man kan lägga på pumpen?
-Vad är VIDA och vad står det egentligen om luftning, kan man göra det utan specialverkyg? I en annan tråd om byte av termostat ser det ut som en vakuumklocka eller dylikt som man sätter på expansionskärlet.
Med vänlig hälsning Janne
Bra tråd med mycket info!
Jag har en värmare D5W S som slutat att fungera, jag hade den på verkstad och de sa att det var lika bra att köpa en helt ny eller beg. värmare.
Efter att ha läst denna tråd gick jag ut i garaget och skruvade bort den, den var ju ändå trasig. Ja, jag vet att jag borde tankat ut felkoderna först men jag blev lite ivrig. Jobbet gick enklare än jag trodde.
Inuti värmaren stämmer kopplingsschemat exakt med det som finns i länken i tidigare inlägg men jag misstänker att styrmodulen som sitter på värmaren är modifierad för Volvo och efter den är det inte samma kopplingsschema.
Men jag har några frågor till er som kan det här:
-Hur kommer jag åt bränslepumpen med filter? Jag har följt bränsleröret bak till tanken där det försvinner upp ovanför tanken.
-Kan jag elektriskt köra bränslepumpen? Pumpen finns med i schemat för D5W S men efter elektronikmodulen stämmer inte schemat. Är det någon som vet var och hur mycket spänning man kan lägga på pumpen?
-Vad är VIDA och vad står det egentligen om luftning, kan man göra det utan specialverkyg? I en annan tråd om byte av termostat ser det ut som en vakuumklocka eller dylikt som man sätter på expansionskärlet.
Med vänlig hälsning Janne