Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Om jag hade varit köpare så skulle jag vilja se hur den ser ut inuti....vill se hur halvskinnet ser ut och om det är slitet m.m

Bild på bagageutrymmet hade jag nog också velat se.

Självklart ska du lämna in den på service innan du lägger in annonsen.

Som någon annan sa innan sälj den till en bilfirma det är nog det enklaste.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
akterspegel skrev:
StefanN skrev:http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... x?offer=12
285000 står det när jag klickar på länken.
307375 med T4F, trodde att det var etanolvarianten som gällde.
353475 För T5 som har samma liknande prestanda som 2,5Ft på pappret.
StefanN skrev:Det är vanliga T4an som VolvoB20 jämför med. 251 000:- för den.
Precis. Innan så släppte man T4 180 hk ju t.o.m för 249.000.

I dag verkar köparna helller köpa sprillans nytt med fulla garantier än att köpa något gammalt beggat med lite mera motoreffekt.
Användarvisningsbild
av MartinS
VolvoB20 skrev: I dag verkar köparna helller köpa sprillans nytt med fulla garantier än att köpa något gammalt beggat med lite mera motoreffekt.
Så är det absolut, och det absolut hetaste är ju en tråkig snåldiesel. Motorstarka bilar är stendöda på begmarknaden idag. Det är lite märkligt med tanke på att de mindre motorerna inte ens såldes i sverige för 10 år sedan, medans det nu i princip är det motsatta, de större motorerna säljs inte.

För övrigt är det väl lite osäkra tider, ett inköp är en fast kostnad som du vet om, och en bil med garantier skall inte förknippas med några oväntade kostnader.
Medan en begagnad bil är billig men kan förknippas med oväntade kostnader, det vill folk undvika i osäkra tider.

Själv är jag för fattig (eller snål?) för att köpa en ny bil som jag vill ha så jag får hålla tillgodo med det som erbjuds på andrahandsmarknaden. Å andra sidan byter jag sällan bil oftare än var femte år ungefär.

/Martin
av hirre
Jag reagerade på färgen, att den inte var automat, för få bilder, sen har jag på ryktesväg hört att 2.0F är lite för svag för denna bil. Dock skulle jag köpt bilen om det var automat + annan färg... Jag letar själv efter en V70 II Flexifuel.

Bortsett från det är folk lite konstiga också, de köper en bil som är 100 000 kr dyrare enbart för "garantier". Om man servat en bil regelbunden och enligt konstens alla regler samt att den har gått 5-6000 mil så ska det inte vara några som helst problem på den, annars är det en defekt modell. 5-10000 kr reparationer är inte farligt (om det skulle dyka upp) jämfört med att man pungar ut 100000 kr extra.
av sweborn
hirre skrev:Jag reagerade på färgen, att den inte var automat, för få bilder, sen har jag på ryktesväg hört att 2.0F är lite för svag för denna bil. Dock skulle jag köpt bilen om det var automat + annan färg... Jag letar själv efter en V70 II Flexifuel.

Bortsett från det är folk lite konstiga också, de köper en bil som är 100 000 kr dyrare enbart för "garantier". Om man servat en bil regelbunden och enligt konstens alla regler samt att den har gått 5-6000 mil så ska det inte vara några som helst problem på den, annars är det en defekt modell. 5-10000 kr reparationer är inte farligt (om det skulle dyka upp) jämfört med att man pungar ut 100000 kr extra.
Man får ex. 2 års garanti/2000 mil på Bilia på begagnade bilar. Men att ex. lätt begagnade V70 skulle vara så billiga håller jag inte med om såvida det inte handlar om 2.0F med sin i mina ögon olidliga drivlina. Jag tror att en ny förnuftigt utrustad T4 med fri försäkring i 3 år slår det mesta i ekonomironden, och en T4F kan vara ännu bättre i dagens tider av pengatryckeri och spekulationer i råvaror (olja) med de pengarna.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:Här var det 247.900
http://www.bilia.se/meny/nya-bilar/sok- ... rId=115793
Den bilen har ju i princip "allt man behöver" i utrustningsväg. Synd som fan att AWD kostar 150.000 - 200.000 kr extra när man nu har behov av detta.
330 för en xc70 awd d3, 330-250=80. Då får man ju iofs lite mer än enbart AWD.

http://www.bilia.se/extcampaign/sv/2012 ... /index.htm

Jag har aldrig begripit mig på dina prisresonemang tidigare och gör det inte nu heller, men du har väl som krav att man ska kunna köra bensin så då blir det en XC70T6 misstänker jag för att få dina 150-200 att stämma ;)

För i övrigt är ju bilarna så klart helt jämförbara, motor som motor liksom.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:Här var det 247.900
http://www.bilia.se/meny/nya-bilar/sok- ... rId=115793
Den bilen har ju i princip "allt man behöver" i utrustningsväg. Synd som fan att AWD kostar 150.000 - 200.000 kr extra när man nu har behov av detta.
330 för en xc70 awd d3, 330-250=80. Då får man ju iofs lite mer än enbart AWD.

http://www.bilia.se/extcampaign/sv/2012 ... /index.htm

Jag har aldrig begripit mig på dina prisresonemang tidigare och gör det inte nu heller, men du har väl som krav att man ska kunna köra bensin så då blir det en XC70T6 misstänker jag för att få dina 150-200 att stämma ;)

För i övrigt är ju bilarna så klart helt jämförbara, motor som motor liksom.
Kollade på V70 bensin och då får man lägga till 177.000 kr för att få "billigaste" bensin AWDn.

Fattar inte varför man tex inte kan köpa en vettigt prisad V70 T4 180 hk AWD, det vore ju en kanonbil.

XC 70 D3 kostar för övrigt 110000 mera än T4, för 80.000 får du bara D3 FWD Drive.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]