- sön 26 feb 2012, 21:37
#622889
Däcksparkningen avslutad :)
Vad kan jag då säga om min erfarenhet av 2.0F?
Det är en finfin bil i stan men för mig är den för trött på landsvägen. Har en 2.0T från -00 nu och den är betydligt piggare trots sin ålder. Färddatorn talade om förbrukning runt 1.0-1.1 på landsväg så jag utgår från att den gick på Etanol (säljaren viste inte).
Sen har jag märkt en "Mysko" sak på 1.6D MY10. är det tillverkade under 2009 så får vissa dra 800 kilo och andra 1300. Kan nån förklarara detta? 1300 KG på kroken passar mig bra men 800 är ju inte direkt aktuellt.
Sen förefaller ju en ett år äldre D5 som ett bättre köp än en 2.0D? 600 högre skatt. Betydligt mer kräm och man slipper hanteringen runt partikelfiltret
Vad kan jag då säga om min erfarenhet av 2.0F?
Det är en finfin bil i stan men för mig är den för trött på landsvägen. Har en 2.0T från -00 nu och den är betydligt piggare trots sin ålder. Färddatorn talade om förbrukning runt 1.0-1.1 på landsväg så jag utgår från att den gick på Etanol (säljaren viste inte).
Sen har jag märkt en "Mysko" sak på 1.6D MY10. är det tillverkade under 2009 så får vissa dra 800 kilo och andra 1300. Kan nån förklarara detta? 1300 KG på kroken passar mig bra men 800 är ju inte direkt aktuellt.
Sen förefaller ju en ett år äldre D5 som ett bättre köp än en 2.0D? 600 högre skatt. Betydligt mer kräm och man slipper hanteringen runt partikelfiltret