- tor 07 feb 2008, 21:39
Modden fungerar som ett fjäderbensstag, även om det inte blir lika styvt som ett "äkta" fjäderbensstag. Dock blir skillnaden i stabilitet betydande.
Angående ljud så skrev en användare att han fått högre motorljud över 3500 rpm vilket han bara tyckte var lite fränt. Dock visade det sig vara en plåt någonstans som lossnat lite i samma veva som han gjort modden och när den skruvats fast igen var höjningen borta.
Ingen hade uppfattat att vibrationerna ökat.
Allt detta från, av mig, obekräftade källor så jag tar inget ansvar för om det stämmer eller ej! :D
WannabeeGBG skrev:Nu vet jag inte om detta fungerar som ett fjäderbensstag, då det inte är förbundna med fjäderbenen. Men det fungerar dock som stag för motorfästet bak och, om man sätter dit hårdare bussningar, orsakar högre motorljud i kupén. Men hur det är med vibrationerna vet jag dock inte.Om du läser vad som skrivs i de länkar som är postade under denna tråd så får du svar på allt det du skriver.
Modden fungerar som ett fjäderbensstag, även om det inte blir lika styvt som ett "äkta" fjäderbensstag. Dock blir skillnaden i stabilitet betydande.
Angående ljud så skrev en användare att han fått högre motorljud över 3500 rpm vilket han bara tyckte var lite fränt. Dock visade det sig vara en plåt någonstans som lossnat lite i samma veva som han gjort modden och när den skruvats fast igen var höjningen borta.
Ingen hade uppfattat att vibrationerna ökat.
Allt detta från, av mig, obekräftade källor så jag tar inget ansvar för om det stämmer eller ej! :D
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76