Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
WannabeeGBG skrev:Nu vet jag inte om detta fungerar som ett fjäderbensstag, då det inte är förbundna med fjäderbenen. Men det fungerar dock som stag för motorfästet bak och, om man sätter dit hårdare bussningar, orsakar högre motorljud i kupén. Men hur det är med vibrationerna vet jag dock inte.
Om du läser vad som skrivs i de länkar som är postade under denna tråd så får du svar på allt det du skriver.

Modden fungerar som ett fjäderbensstag, även om det inte blir lika styvt som ett "äkta" fjäderbensstag. Dock blir skillnaden i stabilitet betydande.

Angående ljud så skrev en användare att han fått högre motorljud över 3500 rpm vilket han bara tyckte var lite fränt. Dock visade det sig vara en plåt någonstans som lossnat lite i samma veva som han gjort modden och när den skruvats fast igen var höjningen borta.

Ingen hade uppfattat att vibrationerna ökat.

Allt detta från, av mig, obekräftade källor så jag tar inget ansvar för om det stämmer eller ej! :D
Användarvisningsbild
av Honke
Har hittat hårdare bussningar till originalstaget typ "powerflex" lär ju bli grym förbättring mot helt original i vart fall, får nog prova det först innan jag gör något annat. Kostar på SAMBILMODE 195:-/styck så 390:- är ju inte så farligt.
av Fred
Honke skrev:Har hittat hårdare bussningar till originalstaget typ "powerflex" lär ju bli grym förbättring mot helt original i vart fall, får nog prova det först innan jag gör något annat. Kostar på SAMBILMODE 195:-/styck så 390:- är ju inte så farligt.
Det står en del om att skaffa hårdare bussningar i de forum jag läste och de flesta som testat dem hade varit ganska besvikna pga att de spruckit inom ett år. Dock vet jag inte om det var "powerflex" som du skriver om.
Användarvisningsbild
av Honke
Fred skrev:
Honke skrev:Har hittat hårdare bussningar till originalstaget typ "powerflex" lär ju bli grym förbättring mot helt original i vart fall, får nog prova det först innan jag gör något annat. Kostar på SAMBILMODE 195:-/styck så 390:- är ju inte så farligt.
Det står en del om att skaffa hårdare bussningar i de forum jag läste och de flesta som testat dem hade varit ganska besvikna pga att de spruckit inom ett år. Dock vet jag inte om det var "powerflex" som du skriver om.
Jag provar nog i vart fall, för 390:- kan det vara värt att prova ju.
av chabby
Vart hitta ni bussningarna? På min har motorgummit spruckit lite så jag skulle behöva ett nytt! kan man byta bussningarna ute i ändarna med?
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]