Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av anp
Bränsledriven motorvärmare. Bra för den ofta som parkererar där inget eluttag finns.
Drivs av fordonets egna bränsle, därav benämningen "bensin/dieselvärmare".
av matzen10
Mycket praktisk (som du säkert förstår av "anp":s svar). Rekommenderas varmt av mig! Kostar förståss lite mer än vanlig motorvärmare; tror det kostar ca; 11.000:- om du beställer i samband med nybilsköp. Om du ska montera på eftermarknaden så varierar ju priset beroende på vilken firma som gör det. Men lägg på flera tusen iaf..

Man ställer in tiden, via färddatormenyn, när man ska åka och värmaren känner själv av hur långt i förväg den ska starta = smart!
Man kan programmera in två olika starttider per dag; exvis när man ska åka till jobbet och när man ska åka hem.

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Hur påverkar den andrahandsvärdet? Ska man bara ha bilen i några år så kan det kanske bli svårt att räkna hem?

/Anders
av Frigge
Tillbehör överhuvudtaget är svårt att räkna hem vid försäljning av bil.
Det enda är att bilen kan bli mer lättsåld privat om den har mycket tillbehör.
av Addekarlsson
Å andra sidan är bensinvärmare en av dom tillbehör som faktiskt lockar köpare, då dom är så enormt praktiska. :D
Fick jag välja mellan 2 bilar, en med taklucka och en med bensinvärmare, så var valet lätt för min del.
Taklucka går fetbort, om jag har möjlighet att få bensinvärmare istället.

Mvh/ Adde
av matzen10
Jag tror med att det är svårt att räkna hem kostnaden. Men mer lättsåld lär den bli på privatmarknaden! Trots allt har man användning för den 7-8 månader per år så det är kanske värt den "värdeminskning" som det blir på några år?!

På min kärra finns både bensinvärmare och vanlig motorvärmare med kupeuttag, av någon anledning. Förre ägaren (och ende tidigare ägare) ville väl ha valfrihet & hade råd att betala... :idea:

M V H
---> Matz
av Frigge
Ofta är det ju utrustningen som styr köpet av bil.
Står det 2 bilar bredvid varann o den ena har ett speciellt
tillbehör så blir den ju mer attraktiv. Det blir ju ett mervärde som
med lite tur kan ge tillbaka lite pengar. Dock krävs att man
säljer privat o inte byter in bilen.
av Addekarlsson
Ja, att räkna hem kostnaden är svårt. Utan jag menade bara att en bensinvärmare lockar mer än många andra tillbehör. :wink:
Som jag ser det alltså.... :D

Mvh/ Adde
av matsnils
Är det någon som vet om det går att fjärrstyra parkeringsvärmaren? Har en XC 70 D5 -05

MVh Mats

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]