PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Räkna enkelt och generaliserat så här: B30 är en B20 med 2 extra cylindrar. Alltså är en B30 1,5 gånger längre än en B20. Sedan är det bara att ta fram tumstocken och mäta.
Hur du löser det praktiskt blir ditt stora projekt. Berätta här hur du gör.
Kläm i en b23 eller b230 i stället och konvertera till skivbromsar, Amazonens lär passa hyfsat, dock vet jag inte om det blir problem med SBP.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Kläm i en b23 eller b230 i stället och konvertera till skivbromsar, Amazonens lär passa hyfsat, dock vet jag inte om det blir problem med SBP.

Mvh GK
Funderar faktiskt på att stoppa i en b230E. Funderar även på att montera dit 164 framvagn och bakvagn, så att man får ventilerade bromsar, behövs när de ska lite mer effekt i, pv'n får ju inte ha alltför hög KW original..
E-motorn ger mer effekt än F-motorn om jag ej minns fel och en F-motor är allmänt sett mer problemfri.

Mvh GK
Vad jag menar med problemfri är att när en E-motors bränslesystem börjar strula så kan det vara pest och pina att få ordning på det.

Mvh GK
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]