- ons 22 feb 2012, 16:09
Tänker mest på om man har hundar. Omöjligt att få in två schäfrar i en xc60.
Moderator: Moderatorer
Mccartney skrev:Xc60 är mindre än båda xc90 o xc70 vilka är köparna?
Henryk skrev: Designmässigt känns ju xc60 redanJo, så kan man tycka....XC60 är Volvos mest tillverkade/sålda modell, produktionskapasiteten har slagit i taket , därav den långa leveranstiden.
fel, varken xc90 generösa utrymmen, eller den vanliga kombins förutsättning för goda lastutrymmen i kombination med lågt luftmotstånd och låg förbrukning...
Steff 99 skrev:Nää - stämmer nog inte riktigt - iallafall om man ser till försäljningen i USA nu, där jag reagerade på att xc60 är så ovanlig.Henryk skrev: så XC60 och kommande XC40 lär vara precis det marknaden efterfrågar...så design mässigt rätt, borde man skall säga istället.
Henryk skrev:Jag skulle vilja säga att XC90 känns så..... 2003.Steff 99 skrev:Nää - stämmer nog inte riktigt - iallafall om man ser till försäljningen i USA nu, där jag reagerade på att xc60 är så ovanlig.Henryk skrev: så XC60 och kommande XC40 lär vara precis det marknaden efterfrågar...så design mässigt rätt, borde man skall säga istället.
Xc 90 säljer fortfarande nästan lika bra som xc60 (eller dåligt, beror på hur man ser det)
s 60 säljs är på väg mot dubbla siffrorna jämfört med xc60, då är inte v60 med i de siffror jag hittat.
Kolla här tex:
http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/vo ... gures.html
Tror man på att höga bilar som alltid ger högre förbrukning, är ett framtidskoncept så visst... men just xc60 som är hög, men ändå inte bjuder på generösa utrymmen i kupen, eller för last, hmmm - men visst kan erkänna att jag är färgad av ha kört xc90 i många år
För mig ger inte xc60 den stora/höga bilens fördelar i tillräckligt hög grand, och inte heller den glädjen av att köra en mindre bil som är snål...
En suv till som är värdelös inget k[…]
Kroken bryggar över deformationszonen. Det &a[…]