NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PaS83
Mp3-spelare funkar ju finfint ihop med aux-ingången.

Men är man skeptisk till FM-sändare och orolig för ljudkvalitén är väl heller
inte Preformance stereon något att hurra över oavsett vad för källa man plockar
ljudet från!?
av MatsO
Fråga inte mig. Jag har ingen :)

Har ju en V40 2.0T nu och den har stora högtalarpaketet och sen har jag skickat i en Blaupunkt Mp3 spelande stereo.
Alternativet till MP3 spelare är ju att byta stereo till en "hyllvara" men då ska man få tag i en som funkar med rattkontrollerna helst plus att kag antar att det ska vara en specialram av något slag,

Verkar ju finnas ett alternativ till.
Adaptrar som kopplar ur den interna Stereon och kör MP3 över USB istället.

Grom säger ju att de ska fixa det men har nån någon erfarenhet av den?

Funkar volvos egna USB ingång med MP3 på en performance?
Mailade volvo support och de hänvisade till ÅF som hänvisar till VOLVO osv.
Den är ju intresantast om den funkar och jag tror jag kan få den till ett bra pris
Användarvisningsbild
av Knight8806
Om jag skulle få råda så skulle jag nog säga, välj original stereo och köp adapter till. Eftermarknadsstereo är sååå 90-talet. Man köpte en ny bil och installerade en sprillans stereo från en helt annan tillverkare.

Min bil har Dolby Surround Pro Logic II-stereo och den erbjuder AUX ingång. Jag har kopplat MP3 spelare via den ingången utan problem, men vet tyvärr inte vilka enheter den stödjer utöver det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Dessutom tror jag, det finns trådar om det, att det är komplicerat att sätta i en eftermarknadsstereo eftersom displyen används till mer är stereon.
Användarvisningsbild
av Knight8806
Håller med KKR. S40N och V50 har ju också en alldeles speciell "skandinavisk" design på mittkonsolen. Det skulle nog kräva en hel del modifiering för att få det att fungera. Länkar till en sida där någon har bytt ut stereon på sin S40N mot en LCD-skärm: http://www.mp3car.com/worklogs/53046-20 ... o-s40.html (Ger en liten bild av hur man får arbeta sig fram i ett liknande projekt)
av MatsO
Ärligt talat så känns väl det här med runda plastbitar väldigt mycket 90 tal bara det?
Ju mer jag läser ju mer inne blir jag på att skicka i en USB modul.
ett 4GB usb minne är ju snart billigare än en RW skiva ändå.

Jag har fått bra hjälp och svar från en tjej på Volvos kundtjänst också så nu vet jag exakt vad för utrustning som ingick i paketen 2010. Enligt henne ska Volvos orginal USB spela MP3 med (anti)performance stereon också
av MatsO
I morgon bär det av för däckssparkningen :)

Såg i teknikens värld att de mätte högre effekt när de körde på etanol än vad Vovlo angav för bensin.
Det är ju trevligt att ev få lite mer kräm....

Är det förresten någon som har serviceschema för 2.0F fram till ca 24000 mil (har nån ungefärliga kostnader också så är det en jättebonus).

Jag håller på att ställa "spriten" mot en 1.6Drive men jössus, 800KG släpvagnsvikt bara?
Mats O, om du har litet tålamod så kan du nog hitta en fin begagnad V 50 F på Kvarndammen. Flexifuelbilarna har ju sjunkit i pris det senaste året så det finns möjlighet att göra en mindre dålig bilaffär nu. Som sagt, kolla in utbudet på Kvarndammen, och spara många kronor mot att handla hos en märkeshandlare.
av MatsO
Jag håller lite koll där med :).

Ser att jag har missat vad jag hadde tänkt mig i utrustning osv också.....

Det jag vill ha är då en Momentum utrustad bil med:
High performance eller USB modul till Perfomance stereon
Drag
SoV hjul
Eldrivna Kupe och motorvärmare

Sen är det en öppen fråga om det ska bli Flexifuel eller Diesel men med en körsträcka på 1500-2000 så måste jag få in servicekonstander osv för att kunna göra en bra bedömning
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]