PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Har haft lös förgasaren igen, rengjort minutiöst på alla tänkbara ställen, kollat efter sprickor eller något som ser konstigt ut men utan resultat och den vägrar starta på annat sätt än att ge den startgas.
Hittade en gammal Piersburg i garaget (eller vad dom nu heter, den med gult lock) och den startar..
Tyvärr sitter gasreglaget på fel sida, jag kan förvisso svetsa om gaslänkaget, men det blir snabbt mer jobb än man först tänkt innan det blir bra så jag tar tjuren vid hornen och beställer en ny förgasare på skroten.
Tack för hjälpen i alla fall.
av rd350
Om någon har varit och pulat med nål o munstycke och fått nålen för långt ner eller munstycket för långt upp så den täpper munstycket helt får du exakt dessa fenomen...Prova att lyfta vaccumkolven ett par millimeter när du kör på starten
Jag har provat även det utan resultat.
Men, problemet är löst. Jag fick en förgasare av en jobbarkompis som efter lite omvårdnad funkar klockrent.
Det enda tråkiga är att jag fick se mig besegrad utan att få till det :)

Tack för alla tips i alla fall.
Ni har bogserat utan resultat och förgasaren få bränsle så...
Om vakuumkolven gång tungt/kärvar eller om motorn är gles... dålig komp så kan den ge startsvårigheter.

Felet måste vara i förgasaren eller i dess närhet så som stort hål i någon packning så motorn drar i sig en massa tjuvluft.

Börja om från början och tänk att det är första gången ni kollar efter felet.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]