gooose skrev:Oavsett när en remspännare är bytt så skall den bytas enl service intervall
ett exempel baserat på din situation om den är bytt vid 4500 mil(NU) och skall enl intervall bytas vid 9000 mil
Vem har koll på att den skall bytas vid 13500 mil ??
Om du har sålt bilen hur skall näst kommande ägare ha någon som helst aning om detta ??
Om du själv fortfarande äger bilen men har glömt detta och remspännaren havererar med rasad motor som resultat av detta Vill Du betala detta??
Byt den när det är rekommenderat att byte enl Volvos service Protokoll oavsett när den är bytt tidigare
För allas bästa.....
//Goose
Nu får du ni höra hur volvo hade hanterat detta med min bil
Remspännare och rem byttes vid 6200mil år 2010. Bilen var inne på 12000milars service 2011-12-22.
Då utför dom servicen och hoppar över rem och remspännare då detta redan var bytt för 6000mil sen.
Detta skrev dom inte i pappren som kunden fick med sig och oftast skickar med till nästa ägare.
Fick pratat med service verkstan idag och dom bekräfta att rem och spännare var ikke med på denna 12000mils service.
Bilen har idag gått 13700mil och jag bokade tid för detta. 1700kr (rem och spännare inkl ca 1timme jobb)..
Jag anser att detta var fel gjort av Volvo och hoppa detta utan att anteckna det i pappren. Hade inte detta forum funnits hade jag nog kört till 24000mil innan nästa byte :(