- mån 20 feb 2012, 16:58
#620653
Jag tycker det låter som att en V70 AWD vore bäst, även om han inte vill ha det. Där har du fyrhjulsdriften men behåller ändå V70'ns luftmotstånd etc.
Självklart klarar man sig med en tvåhjulsdriven, men de som säger att det går lika bra med tvåhjulsdrivet och DSTC har inte åkt mycket fyrhjulsdrivet i vinterföre. Det är något magiskt att kunna svänga ut i vänstern helt odramatiskt och trycka gasen i botten och rusa förbi en hel kö med V70's som letar fäste i en svag uppförsbacke.
Personligen uååskattar jag AWD i princip varje dag under vinterhalvåret, å andra sidan har jag en egen grusväg på 350meter som avslutas i en brant backe upp på landsvägen. Det är rätt skönt att slippa "ta om hela backen" om det kom en bil på stora vägen.
/Martin
Självklart klarar man sig med en tvåhjulsdriven, men de som säger att det går lika bra med tvåhjulsdrivet och DSTC har inte åkt mycket fyrhjulsdrivet i vinterföre. Det är något magiskt att kunna svänga ut i vänstern helt odramatiskt och trycka gasen i botten och rusa förbi en hel kö med V70's som letar fäste i en svag uppförsbacke.
Personligen uååskattar jag AWD i princip varje dag under vinterhalvåret, å andra sidan har jag en egen grusväg på 350meter som avslutas i en brant backe upp på landsvägen. Det är rätt skönt att slippa "ta om hela backen" om det kom en bil på stora vägen.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts