Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wirre25
har predcis kommit in från provkörning med mina 3 hella rally 3000 blue
valet föll på 2 fjärrljus och en pencilbeam i mitten...monteringen gjordes med ett nummeplåtsfäste,var skeptisk till stabiliteten först, men med 3 toppstag monterade i en skena mellan signalhornsfästena sitter de som fjället...lyset är kanon :!: :!:

elinstallationen gjördes med egna grova kablar och 2 hella relän,reläerna gjömde jag i säkringshållarboxen, så installationen blev diskret,all kabel försågs med ett orginalliknande kabelöverdrag ,så de ser ut som bilens egna kabelmatta...det har varit lite pill med detta projekt men slutresultatet blev kanon

tack för all info och hjälp från detta forums medlemmar :D :!:
Användarvisningsbild
av Loner
wirre25 skrev: elinstallationen gjördes med egna grova kablar och 2 hella relän,reläerna gjömde jag i säkringshållarboxen, så installationen blev diskret,all kabel försågs med ett orginalliknande kabelöverdrag ,så de ser ut som bilens egna kabelmatta...det har varit lite pill med detta projekt men slutresultatet blev kanon
Vart är bilderna? :roll:

/L
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:Jag har ingen erfarenhet av hur det är i norrland vid mörkerkörning men tycker ni att original helljusen är så dåliga, jag tycker dom är mycket bra på min V70. Bor själv på landet och bromsar in och stannar för djur i princip varje gång jag ger mig ut i mörkret.

På vintern borde väl snön göra så att det blir väldigt ljust med helljusen, eller?
Du får komma upp och se med egna ögon, jag håller kaffepannan kokande :)

Ljust blir det med snö, men man vill ha ännu mera ljus åt sidorna och långt fram, och då är det en himla skillnad med eller utan 3st extraljus fram i fronten. Man vill ju inte missa den där älgen direkt...

/L
Användarvisningsbild
av Bosa
Loner skrev: Volvo för ju Lighton i sitt sortiment.. men billigare att köpa av lighton direkt, se upp lite dock, för lighton gjorde om sitt v70 fäste 05, så du kanske får se fel på bilder...

/L
Gillar inte de nya fästena, på sommaren måste jag ändå bort med de fästen som blir kvar bredvid nummerskylten så då tänkte jag att jag lika gärna kan köpa nåt annat fäste.
Blir det xenon extraljus så kanske light on blir aktuellt igen med tanke på hur smidigt det är att ta bort rampen, även plocka bort xenon-märkena i glaset känns som en bra åtgärd.
Användarvisningsbild
av Bosa
Loner skrev:Du får komma upp och se med egna ögon, jag håller kaffepannan kokande :)

Ljust blir det med snö, men man vill ha ännu mera ljus åt sidorna och långt fram, och då är det en himla skillnad med eller utan 3st extraljus fram i fronten. Man vill ju inte missa den där älgen direkt...

/L
För att inte tala om ren, gore tex-indianerna har iofs blivit bättre på att hålla renarna borta men det kryllar av dem ändå.
Användarvisningsbild
av Loner
Bosa skrev: Gillar inte de nya fästena, på sommaren måste jag ändå bort med de fästen som blir kvar bredvid nummerskylten så då tänkte jag att jag lika gärna kan köpa nåt annat fäste.
Nä jag ogillar dem med, jag snokade rätt på ett av gamla modellen, BIMA hade kvar ett par i lager :)

Ett par öron brevid nummerplåten kan man leva med, men vafasen skall man ha kontaktdonet hängandes genom grillen hela sommaren.. hur har dom tänkt...

/L
Användarvisningsbild
av Bosa
Loner skrev: Nä jag ogillar dem med, jag snokade rätt på ett av gamla modellen, BIMA hade kvar ett par i lager :)

Ett par öron brevid nummerplåten kan man leva med, men vafasen skall man ha kontaktdonet hängandes genom grillen hela sommaren.. hur har dom tänkt...

/L
Jag tror att deras tanke är att man ska kunna plocka av dem för natten när man parkerar och inte för sommaren, något annat kan de ju inte ha tänkt sig.

Personligen skulle jag gå och störa mig på de där örona hela sommaren. :D

Säg om kablaget från LightOn räcker för att dra kablarna via hålet nedanför nummerskylten?
Användarvisningsbild
av Loner
Bosa skrev: Personligen skulle jag gå och störa mig på de där örona hela sommaren. :D
Låter som jag det där, jag lämnade tillbaka min och leta på egenhand upp en av gamla modellen..

/L
av matzen10
Länkar till förra årets extraljustest i AMS: http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 52005.html.
Årets test finns i den färska tidningen. Sammanlagt ger de båda testen utlåtande om de 27 vanligaste extraljusen.
En ljuspunkt i tillvaron är just den ramp jag förespråkar. Ack, ni klentrogna! :lol:

För er som ännu inte inhandlat extraljusen kan det vara en bra guide till funktion, form, prestanda & pris.
Varde ljus!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av frilins
Loner skrev:
frilins skrev:Jag har ingen erfarenhet av hur det är i norrland vid mörkerkörning men tycker ni att original helljusen är så dåliga, jag tycker dom är mycket bra på min V70. Bor själv på landet och bromsar in och stannar för djur i princip varje gång jag ger mig ut i mörkret.

På vintern borde väl snön göra så att det blir väldigt ljust med helljusen, eller?
Du får komma upp och se med egna ögon, jag håller kaffepannan kokande :)

/L
Kom precis hem efter att ha varit i Falun som för en skåning känns som att vara i norrland...
Förstår att ni inte tycker det precis! :D

Så tack för erbjudandet av kaffet, men det får vänta tills det blir dags att åka norrut igen nästa gång. :wink:

Intressant är emellertid att det alltid finns möjlighet att förstärka allt som är original på en bil trots att det är testat och utprovat utav biltillverkaren såsom godkänt. Jag tycker personligen inte det är något fel med att utöka men jag tycker samtidigt också att original strålkastarna är bra jämfört med tidigare modeller, eller vad tycker ni?

En nackdel är det förstås med extraljus, det är inte kul att möta någon som glömmer att blända ner eller gör det för sent, då blir man inte lycklig precis! :evil:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]