NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Kaberacer skrev: Hur e det med försäkring o så... Är Volvia bra eller ska man använda nån annan? Kollade lite på nätet då var Volvia billigast?
Det skiftar från fall till fall. För mig var Volvia ungefär 40% dyrare än Länsförsäkringar.
av indigo
Jag har precis en sådan och är riktigt nöjd med den. Köpte den ett år begagnad och trodde jag gjorde en hyfsad affär när jag fick den för 235kkr, Men 219 är ju ännu bättre...
Säljaren vill dock inte släppa draget ( 7500kr) med ens en krona rabatt?? Då fick han inte sålt något heller!

Men för att svara på några av dina frågor:
Jag har i helgen rullat 25mil motorväg och 90 väg. Tankade fullt innan jag åkte och nu när vi kom hem stod tripp mätaren på 250km och 1030km till tom tank! Då är det laglig körning med dubbfria 205or på.
Kort körning i stan vintertid ligger den på över 7dl/mil mätt vid pump.

Ja, bilen blir varm fort när värmaren går!

D4 med automat är en perfekt kombo enligt mig. Går tyst och mjukt när man vill det men behövs det pulver så finns det sparkapital.
av Kaberacer
Det låter som den har rätt bra bränsle ekonomi då ju:)
Vill ju helst ha avtagbart drag o det kostar 10.000. Var kanske därför han var kinkig på att låta det hänga med...
Vet egentligen inte varför jag snurrat in på avtagbart men har det på min bil o tycker det funkar....
Bilen ser ju snyggare ut om inte draget syns.. om man nu ska tänka så:)

Det låter som ni tycker att den är prisvärd ?
Ska åka o titta på den igen i morgon.. Sen får man ju kolla med huset som innehåller det stora kassavalvet med...

Tack för hjälpen!
av jumu01
Troligen låg bilen runt 250 000 - 255 000 kr som ny!
Jag minns att jag prov byggde en D4 Momentum och den hade lite mer gosaker än den som du är intresserad av och hamnade på runt 264 000 kr (bl a metallic lack, high perform och drag. Förvisso tror jag att jag valde den med manuell låda). Att en V50 d4 -11 med ca1800mil är värd 219 000 kr är ju en sak som du måste ta ställning till, men jag skulle kräva draget (fast drag) med i affären för 219 000 kr annars är det bara att avvakta det kommer alltid fler objekt.
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mobe
jumu01 skrev:Troligen låg bilen runt 250 000 - 255 000 kr som ny!
Jag minns att jag prov byggde en D4 Momentum och den hade lite mer gosaker än den som du är intresserad av och hamnade på runt 264 000 kr (bl a metallic lack, high perform och drag). Att en V50 d4 -11 med ca1800mil är värd 219 000 kr är ju en sak som du måste ta ställning till, men jag skulle kräva draget med i affären för 219 000 kr annars är det bara att avvakta det kommer alltid fler objekt.
Ny kostar en D4 över 325 000 i grundutförande med automat
av jumu01
Och det är på tok för mycket!
Det är ju bara på den svenska markanden man tvingar på folk R-design, övriga länder har en större valfrihet.
Skillnaden på D4 gentemot D3 var 10 000 kr innan R-design tvånget, där har du en större värdemätare om mellan skillnaden är värd avseende R-design.
Och med denna skillnad var ju D4 ett väldigt bra köp, tyvärr försvann detta då det var dags för mig att byta bil.
av indigo
jumu01 skrev:Troligen låg bilen runt 250 000 - 255 000 kr som ny!
Jag minns att jag prov byggde en D4 Momentum och den hade lite mer gosaker än den som du är intresserad av och hamnade på runt 264 000 kr (bl a metallic lack, high perform och drag. Förvisso tror jag att jag valde den med manuell låda). Att en V50 d4 -11 med ca1800mil är värd 219 000 kr är ju en sak som du måste ta ställning till, men jag skulle kräva draget (fast drag) med i affären för 219 000 kr annars är det bara att avvakta det kommer alltid fler objekt.
Tycker det ser ut som att en ny ( inga 300mils bilar) V50 d3 classic Momentum ligger runt det priset på blocket. En d4 automat borde således kosta över 270kkr kanske 280kkr ( om den sålds utan r-design) eller är jag ute och simmar? Kanske var 11orna mycket billigare än 12 classic Momentum?

För rättvis jämförelse så för 235kkr fick jag VOC, teknikpaket, vinge och 17"are utöver Momentum. Kan förklara lite av prisskillnaden kanske.
av jumu01
Det är mycket att ta hänsyn till priset.
Automat - manuell, Solid lack - metallic, Drag- ej drag, Performance stereo - High perf stereo ,Skinnklädsel - textil, WRG glas - vanliga rutor och som du nämner en massa andra tekniska och elektriska tillägg, men även tilläggen tappar i värde som beg.
Classic momentum som finns som tillägg för 10 000 kr till My 12 är ett mycket billigt moment du får mycket för pengarna tror nog att My 11 med samma tillägg var dyrare gällande D3:or.

Om bilen saknar R-design räcker det med att du lägger på 10000 kr mer för D4:an om du jämför med likadan D3 från 2011 det var skillnaden vid ny köp också.
av indigo
jumu01 skrev:Det är mycket att ta hänsyn till priset.
Automat - manuell, Solid lack - metallic, Drag- ej drag, Performance stereo - High perf stereo ,Skinnklädsel - textil, WRG glas - vanliga rutor och som du nämner en massa andra tekniska och elektriska tillägg, men även tilläggen tappar i värde som beg.
Classic momentum som finns som tillägg för 10 000 kr till My 12 är ett mycket billigt moment du får mycket för pengarna tror nog att My 11 med samma tillägg var dyrare gällande D3:or.

Om bilen saknar R-design räcker det med att du lägger på 10000 kr mer för D4:an om du jämför med likadan D3 från 2011 det var skillnaden vid ny köp också.
Precis!
Oavsett så här är en prislista från volvocars.com, ett orabatterat pris på bilen bör ha legat klart över vad som nämnts i tråden tidigare.
Ca: 258 +kinetic 15 + Momentum 15 +metallic 7 + 16.9 automat= 311.9 listpris.
http://www.volvocars.com/se/footer/Docu ... r_2011.pdf
Gissar att ingen betalt så mycket då det är volvos riktpris, så ta det med en nypa salt!
Här är en prislista från upplands motor som ger en lite mer rättvis bild kanske:
http://upplandsmotor.se/upload/Dokument ... -02-14.pdf

Kaberacer skrev:Det som jag tycker är lite knepigt är att likvärdiga bilar kostar runt 239.000 ungefär.. Som t om har gått mer..
Lägger med länken till bilen så ni kan se själva...
Tack för hjälpen igen alla ni som svarat!
Fortsätt gärna skriva om ni kommer på nått mer:)

http://www.bilweb.se/bil/v%C3%A4stra-g% ... ion=submit
Tycker det ser ut som det finns 7st likvärdiga bilar till försäljning för 219kkr. 2 runt Göteborg och 5 i Värmland så det är nog ett ganska bra riktpris på vad bilhandlarna tycker bilen är värd just nu. Men försök få med draget i dealen!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]