- sön 12 feb 2012, 14:59
Hej på er!
Jag e nu här på forumet och funderar på att bli Volvo ägare.
Hittat en V50 d4 -11 (ca1800mil) som jag e intresserad av.
Vill gärna veta allt om den motorn o bilen i sig:)
Har provkört den o den verkar gå fint (konstigt vore väl annars:))
Hur långt kommer man ungefär på en tank om man kör normalt? mest landsväg..
Hur är den som dragbil om man hänger på en husvagn efter?
Provkörde den i lördags o den stod ute i ett tält.. Den stod väl på tomgång kanske 10 min men sen när jag satte mig o skulle provköra så kom värmen direkt.. Är den så snabb att få upp motortempen eller var det bara tillfälligt? Min passat -08 som jag har nu tar jätte lång tid på sig att bli varm..
Hur är det med en sån ny bil.. Måste man vänta på att instrumentpanelen slocknar innan man startar bilen? Eller gäller det bara äldre bilar? Gör det för säkerhets skull på min passat nu.. Medans kompisen bara startar sin Audi A3a utan att bry sig...
Tack på förhand
Jag e nu här på forumet och funderar på att bli Volvo ägare.
Hittat en V50 d4 -11 (ca1800mil) som jag e intresserad av.
Vill gärna veta allt om den motorn o bilen i sig:)
Har provkört den o den verkar gå fint (konstigt vore väl annars:))
Hur långt kommer man ungefär på en tank om man kör normalt? mest landsväg..
Hur är den som dragbil om man hänger på en husvagn efter?
Provkörde den i lördags o den stod ute i ett tält.. Den stod väl på tomgång kanske 10 min men sen när jag satte mig o skulle provköra så kom värmen direkt.. Är den så snabb att få upp motortempen eller var det bara tillfälligt? Min passat -08 som jag har nu tar jätte lång tid på sig att bli varm..
Hur är det med en sån ny bil.. Måste man vänta på att instrumentpanelen slocknar innan man startar bilen? Eller gäller det bara äldre bilar? Gör det för säkerhets skull på min passat nu.. Medans kompisen bara startar sin Audi A3a utan att bry sig...
Tack på förhand