Moderator: Moderatorer
MartinS skrev:Jag måste argumentera mot att xc60 skulle vara trång, det kommer ofta upp som argument tycker jag. Har de som säger det verkligen åkt i en xc60? Tittar man på specifikationerna är xc60 1cm högre i tak fram, och två cm högre bak. Xc70 har två cm mer benutrymme fram men xc60 har 4,5 cm mer benutrymme bak.Skulle inte kunna beskriva det bättre själv.
Utöver detta ger xc60 en mycket rymligare känsla på grund av instrumentpanelens utformning.
Bagaget i xc60 är 65 liter mndre, 490 liter mot xc70's 555. Det är en märkbar skillnad men 490 liter är långt ifrån at vara ett litet bagage.
Xc60 riktade sig abslut till mig som gillar volvo men var less på att köra deras vanliga kombiblar i dess lika former. Frugan fastnade direkt för den så mycket luftigare kupen än vad xc70 erbjuder.
Xc90 föll bort direkt på grund av den uråldriga konstruktionen, och det faktum att den var onödigt stor och klumpig, xc60'n har två cm till god i takhöjd när man skall ur min garageport med takboxen på:-) en xc90 går väl knappt in utan takbox.
Xc60 har dessutom ett väldigt trevligt chassie för att vara en stor cross-over, mycket bättre än xc70 tycker jag. Xc90 är inte ens med på samma planhalva.
/Martin
Mccartney skrev:Tråkigt att bagaget är så litet. Borde varit större på en sådan pass bra bil.Det är en avvägning! Visst kunde Volvo gjort bagaget längre i XC60 men då hade inte benutrymmet i baksätet varit i limousineklass. Det är en perfekt utrymmesdisponerad bil, hur många kör med fullt bagage men utan någon passagerare i baksätet.
Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]
En suv till som är värdelös inget k[…]