- tor 21 sep 2006, 21:22
Det är ju så att det inte påverkar Volvomeckens lönecheck om han hjälper den lokale konkurrenten/lillmecken-på-hörnet så varför inte hjälpa? De små meckstäderna lär aldrig konkurrera ut en märkesverkstad.
Näe. Oavsett mitt "gnäll" kommer jag lämna in bilen hos Volvo då jag inte kan bege mig på resa bara för att serva bilen.
CarMan skrev:det som förvånar mig är att "lilla verkstan runt hörnet " inte skäs över att gå o fråga på märkesverkstan vad som kan vara fel på en bil som han har åtagit sig att laga!Ska och ska. Valet är väl för fa* den tillfrågade volvomeckens val om han ska hjälpa en lokalkonkurrent eller inte?! Du resonerar ju helt skevt. Jobbar du på en Aukt. Volvoverkstad och har samma snack med dina kunder? *brrrr* Hur ofta har en kund rätt, enligt dig?
det som är ännu konstigare äe ju att han nästan altid får hjälp / vägledning, het gratis av nån anstäld på märkesverkstan, så han kan laga bilen, har har ju tagit ett jobb, varför ska "vi" laga hans bil gratis?
Det är ju så att det inte påverkar Volvomeckens lönecheck om han hjälper den lokale konkurrenten/lillmecken-på-hörnet så varför inte hjälpa? De små meckstäderna lär aldrig konkurrera ut en märkesverkstad.
Näe. Oavsett mitt "gnäll" kommer jag lämna in bilen hos Volvo då jag inte kan bege mig på resa bara för att serva bilen.

Senast redigerad av 1 Hemgårn, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70n 2,4 SUPERTurbO De Lyx (INTE NÅN TURBO HÄR INTE!!!) Jubileumsmodell -03
Manuell - 140 elaka HK...
Manuell - 140 elaka HK...