PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Frownlayer
Jag var ute och "busade" på sjöisen igår, det gick snabbt och brett. Men efter ett tag tyckte jag att bilen kändes lite konstig, så tänkte att det var dags att sluta för dagen. När jag kom ut från sjön och upp på landsvägen höll jag på att hamna i diket, det går nu att vrida ratten 1/5-varv innan det börjar bli motstånd i ratten. Jag gick genast ut och kollade i i motorrummet. alla styrleder och bussningar var helt ok. MEN ingående axel från ratt till styrväxel glappar. Nu är ju frågan, ska jag plocka bort och renovera upp den, eller ska jag köpa mig en bättre begagnad? Någon som har erfarenhet av att renovera dem efter ett liknande fel?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kolla vad du får betala på skroten och kanske köpa en där och sen kan du ju som terapi i lugn och ro plocka ner den defekta och se om den går att reparera. Kan ju vara bra att ha en i reserv.

Mvh GK
av Frownlayer
LarsBd skrev:Prova med att justera skruven högst upp på styrsnäckan först.
Men kan den få för sig att bara börja glappa, eller kan det vara så att skruven brukar skruva ur sig? eller kan det vara en kula som har gått sönder?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Omöjligt att säga, du får inspektera och eventuellt demontera för närmare kontroll för att avgöra vad det är för fel.

Mvh GK
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]