- mån 06 feb 2012, 12:11
Utgående från OBD värdet så är min slutsats att de flesta mackar säljer 85% soppa istället för 75% soppa såhär års i Göteborgsregionen. Några verkar sälja mellanting, och nån enstaka "riktig" viter 85 som borde ha 75%.
MattiasD skrev:MattiasD, jag har också blivit lite fundersam på noggranheten. Ska bli intressant att höra vad du kommer fram till! Jag har också fått för mig att bilen inte mäter kontinuerligt, utan bara en stund efter att tankluckan varit öppen (eller om nivån ökat i tanken?). Har inte verifierat att det är så, men OBD värdet verkar vara misstänkt stabilt när det gått ett tag efter tankning.KKR skrev:Var tankar du "sommarblandning" nu?Sist tankade jag på St1 Tallboda och när jag läser ur etanolhalten via bilens OBDII verkar det ha varit sommarblanding av E85. Men egentligt är jag inte helt säker tillförlitligheten så nästa gång jag tankar ska jag ta ett bränsleprov för en jämförande mätning.
Utgående från OBD värdet så är min slutsats att de flesta mackar säljer 85% soppa istället för 75% soppa såhär års i Göteborgsregionen. Några verkar sälja mellanting, och nån enstaka "riktig" viter 85 som borde ha 75%.