Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Med tanke på SMHI:s allt tätare varningar om snökanoner som drar in över landet, passar det ju bra med en separat tråd om det.
Lägg in dina bilder/mobilvideos från kaoset om du råkar i dess väg!

Nu i natt så ska delar av östkusten få en s.k. snökanon så bor du mellan Sthlm och ner till Blekinge = ut och ta några kreativa bilder och tanka upp dem här! (använd gärna http://www.forumbilder.se som host för dina bilder och http://www.youtube.se för dina videos).

//M10
av llesrof
Här har det bara kommit lite snö och det är inget märkligt med det. Det är ju vinter. En lastbil ställde sig på tvären i backen utanför byn. Det är heller inget ovanligt. Så fort det snöat och är kallt så kan man ge sig fan på att någon lastbilschaufför hoppas att det går bra med slitna sommardäck. Det gör det. På sommaren. Jag hade ingen kamera med mig så jag kunde inte plåta spektaklet, men det var rätt många som stod i backen och väntade på att bärgaren skulle få undan skiten. Jag kom från en skogsväg från andra hållet så jag blev inte drabbad. Tyckte synd om de jag mötte som skulle komma att bli stående och vänta bara för att en lastbilschaufför försökt vara lite fiffig.

Jag tog en sväng på småvägarna och lollade läget men jag såg inget spektakulärt mer än ett vacker vinterlandskap. Idag visade vintern upp sig från sin bästa sida. . Det var halt som fan på sina ställen men det var ju bara till att anpassa hastigheten. Tog dessa bilder.

Bild
Leaving homebase...

Bild
Jag körde in på en lite skogsväg med snö.

Bild
Aktern på bilen är täkt av snö som dessutom frös fast.

Bild
Någon ha kört här tidigare. Fast det var nog inte idag.

Bild
Snön är inte så djup som det ser ut. Det låg kanske på en decimeter men eftersom hjulspåren var nästan lika djupa så såg det lite spännande ut.

Bild
Vinterlandskap strax utanför Habo i Västergötland.

Bild
Mera vinterlandskap.

Bild
Ett gammalt hus. Tror det kan vara Härja kyrkas gamla prästgård. Den ser lite småkuslig ut.

Bild
Härja kyrka. Den byggdes på 1150-talet. Den kan ni läsa mer om här: http://wadbring.com/historia/undersidor/harja.htm

Bild
Strax utanför Falköping. Vindkraftverk. Vå nya miljöminister verkar vara helt inne på elbilar. Hon kan ju få bygga om min XC70 så den blir eldriven.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Tack. Det blir liksom mer tryck i svartvita bilder. Nu snöar det igen och det snackas om att det skall komma en decimeter till. Snön är så lätt att man kan blåsa bort den :D
av *pettson*
Tyvärr inget konstnärligt. Hade inte tid med det, men det blir ju en rapport iallafall.
Mitt på dagen mellan Motala och Vadstena i östergötland. Mitt i snökaoset som stormar Sverige.
Drygt nån hel centimeter med snö som kommit under två dagar, kanske två cm bitvis, samt för närvarande 13 minusgrader.
Just nu är det fin skymning inte ett moln på himlen och kvällen börjar göra sitt inträde.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Severin
Har inga bildet men kaoset på vägarna är ett faktum.
Mellan Gävle och Söderhamn så är det uppemot 100 avåkningar/incidenter.
Igår så låg fokuset på Njurunda/Armsjön.
Suck,nu ångrar man sitt yrkesval....

Sent from my GT-I9100
av llesrof
He he he... om man ändå hade det registreringsnummret. Det är jäkligt kul med en CrossCountry när det blir lite snökaos. Det är vart alla extrakostnader i form av högre förbrukning och rasade vinkelväxlar (som jag aldrig råkat ut för). Så fort det kommer några snökorn är grannarna ute och skottar framför garaget. Själv tar jag gärna en extra vid sväng och ut i den djupa snön på gräsmattan när jag skall parkera. Och skotta framför garaget? Näe. Nu vill jag att det kommer ännu mer snö så att det driver igen på vägarna och att snöplogen inte hinner med. Som det är nu så är det mest halt på vägarna med allt vad det innebär. Med AWD så går det stadigt men det är lika halt för oss när det är dags att stanna.
av matzen10
*pettson* skrev:Tyvärr inget konstnärligt. Hade inte tid med det, men det blir ju en rapport iallafall.
Mitt på dagen mellan Motala och Vadstena i östergötland. Mitt i snökaoset som stormar Sverige.
Drygt nån hel centimeter med snö som kommit under två dagar, kanske två cm bitvis, samt för närvarande 13 minusgrader.
Som det ser ut hos mej då ;-). Men visst är det frapperande att nyhetssändningarna/media bara larmar ut kaosinfo när det berör Sthlm/GBG?? Visst, mkt människor som bor i de regionerna men när liknande, och värre, väder slår till i mittersta norrland eller östergötland så är det på sin höjd en extra mening från meteorologen som kablas ut.

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]