NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Aqua
Startade bilen imorse och kände att det kom en liten svag doft av "bränd el". Tänkte inte mer på det och körde iväg och lukten försvann. Tyckte sedan att det var kallt i kupén och skulle höja värmen och märker då att fläkten är stendöd. Allt annat på ECC'n verkar funka precis som det ska. Ställer man om fläktområde hörs ett svagt surrande så spjällen verkar ställa om sig som dom ska. kollade kupéfläktsäkringen och den är hel.

Någon teori eller någon som haft samma problem?
All info mottages tacksamt! :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
Om man skulle utgå från rapporterade incidenter med brända fläktar här på forumet så går det väl ungefär 80 dieselvärmarproblem på varje rapporterad bränd fläkt... :wink:
Användarvisningsbild
av Aqua
StringerBell skrev:Om man skulle utgå från rapporterade incidenter med brända fläktar här på forumet så går det väl ungefär 80 dieselvärmarproblem på varje rapporterad bränd fläkt... :wink:
Nu förstår jag inte riktigt... Har dieselvärmaren med detta att göra?
Förklara.. ;)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Aqua skrev:
StringerBell skrev:Om man skulle utgå från rapporterade incidenter med brända fläktar här på forumet så går det väl ungefär 80 dieselvärmarproblem på varje rapporterad bränd fläkt... :wink:
Nu förstår jag inte riktigt... Har dieselvärmaren med detta att göra?
Förklara.. ;)
Jag menar att detta är ett inte ofta rapporterat problem, till skillnad från dieselvärmarna som typ får en ny tråd varje dag... nästan.

Får man problem med dieselvärmaren är det ofta början på en följetång av ytterligare verkstadsbesök, trassel, dyra pengar. Ditt problem är antagligen en isolerad händelse, vilket kan vara en (liten) tröst i sammanhanget.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]