- mån 09 jan 2012, 23:25
#605720
Vad jag brukar göra på den servicedelen involverar.. Kontroll av tryck/undertryck i vevhusventilationen med vaccummätare.
Losstaging och provblåsning av slangarna som går mellan oljefälla och ventilkåpa, vissa modeller måste man lossa på generatorn och kontrollera röret/slangen som sitter där bakom om det är fritt från skit etc.
Det är ju inte precis som att tiden man får på servicen skall räcka att plocka bort insugningsrör och rengöra hela vevhusventilationen, oljefälla etc
Märker man att ngt är galet så ringer vi ju givetvis kunden och medelar att ngt är galet och att ytterligare reparation är nödvändig.
Tycker att det har blivit mycket mindre med problem på vevhusventilationen på senare tid, mot vad det var för ngra år sedan.
Det håller sig fint om man servar normalt och använder avsedd olja och inte billig skit :)
Vet ju inte hur noga alla är på andra verkstäder men så gör iaf JAG på kundbilar med denna service.
Losstaging och provblåsning av slangarna som går mellan oljefälla och ventilkåpa, vissa modeller måste man lossa på generatorn och kontrollera röret/slangen som sitter där bakom om det är fritt från skit etc.
Det är ju inte precis som att tiden man får på servicen skall räcka att plocka bort insugningsrör och rengöra hela vevhusventilationen, oljefälla etc
Märker man att ngt är galet så ringer vi ju givetvis kunden och medelar att ngt är galet och att ytterligare reparation är nödvändig.
Tycker att det har blivit mycket mindre med problem på vevhusventilationen på senare tid, mot vad det var för ngra år sedan.
Det håller sig fint om man servar normalt och använder avsedd olja och inte billig skit :)
Vet ju inte hur noga alla är på andra verkstäder men så gör iaf JAG på kundbilar med denna service.