Ja att låta motorn och även kupen bli genomvarm tror jag också på. Vinteförvarar min 480 i kallgarage med en automatisk laddare inkopplad hela tiden och sen brukar jag starta den då och då och om det går, backa ut den ur garaget och låta den stå på tomgång typ en timme och om möjligt så (smygkör) jag den om möjligt i vår alle som faktiskt mäter 402m enligt GPSen :-DD
Utomhus har jag också förvarat några Amazoner under mitt liv och en sak som jag lärt mej, är att inte täcka över bilen med en pressening för då kommer både rost och mögel att frodas under varma och soliga dagar.
En vän till mej täckte över den finaste av dom två P1800 han köpt för att göra en bil av, reservdelsbilen fick stå helt utan skydd i snö som regn ?:-/
Gissa vilken som var mest rostig efter den vintern :-O)
Naturligtvis var det den mest övertäckta, så det blev den som fick bli donatorbil sen, rosten var överallt och hela kupen luktade mögel.
Nåväl, det blev faktiskt båda två upplagade och fixade så nu rullar dom båda varje sommar.
Sens morale:
Täck inte över den och skotta bort snö från den och håll den så torr du kan invändigt och ladda batteriet, starta den gärna en eller två gånger som den vilar och om du kan så smygkör den ordentligt varm, annars minst en timme på tomgång och med full värme på, fläkten kan gå på ettan, det viktiga är att den blir så genomvarm den kan bli. Eller Inte

-) Utan bara låt bilen stå och vara iskall hela vinten men torr. Tänk på att när snön smälter inom en snar framtid förhoppningsvis, så om bilen är översnöad så kommer det garanterat att krypa in vatten in i bilen pga. kapilärkraften när snön smälter, så håll den så ren från snö som möjligt men var rädd om lacken så sopa av snön

-)