Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Provocative skrev:Största anledningen till att köpa en svart bil måste vara att man inte gillar kvitto. Samma sak som när den kvittolöse ägaren levererar pizzan :twisted:

(RO) :-)-)
av Koma
kamilenski skrev:Jag har aldrig fattat det. Smutsen syns direkt. Stenskott blir mycket tydligare. Varmare på sommaren.
Varför?
alla färger syns det väl på stenskott ja det får man leva med..varm...hört talas om AC?
av Pehr
Jag har haft en svart bil och jag tycker/tyckte att färgen var väldigt dyster och tråkig. Det blir inte en svart bil igen för mig om jag själv får välja.
av kamilenski
Pehr skrev:Jag har haft en svart bil och jag tycker/tyckte att färgen var väldigt dyster och tråkig. Det blir inte en svart bil igen för mig om jag själv får välja.
Det får du inte. Inte jag heller. Bara våra kvinnor har den rätten :)
av Provocative
Pehr skrev:Jag har haft en svart bil och jag tycker/tyckte att färgen var väldigt dyster och tråkig. Det blir inte en svart bil igen för mig om jag själv får välja.
Har du testat lackrengöring eller kör du bara omkring o är nöjd med Statoils tvättautomat? Har märkt att bilar mad vanlig lack kräver lite mer kärlek än metallick. Där syns inte skiten lika bra.
av kamilenski
Det är 2 saker som ställer till det för mörka bilar.
1.grundfärgen som är alltid ljusare, en rispa syns direkt.
2.solida lacker saknar oftast tjock klarlack.

Ska man ha mörk bil, bör det vara metalic eller ska man vara medveten om eviga putsande.
Användarvisningsbild
av Funk
solida lacker saknar oftast tjock klarlack.
Sedan 10-15 år tillbaka så är de solida lackerna på personvagnar som regel också klarlackade.

/Thomas
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Förmodligen är svart den den sämsta färgen på en bil MEN när min V70 med TOKSVARTA tonade rutor är nytvättad ser den så jävla grym ut! It´s worth it... 8)

Varför köper folk vita kalsonger? Idiottråd... men jag är ju partisk med min SVARTA bil... :lol:
av joysam
ÄRRet skrev:Förmodligen är svart den den sämsta färgen på en bil MEN när min V70 med TOKSVARTA tonade rutor är nytvättad ser den så jävla grym ut! It´s worth it... 8)
Svarta bilar är snyggast!!
I sisådär 4 sekunder efter tvätt...

Kör svart bil jag med.

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]