NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lånar den här tråden lite.

Imorse när jag kom ut hade inte dieselvärmaren startat. Hade ställt den på 06.30 och kom ut till bilen 06.29.
Det konstiga var att fläkten gick och cirkulerade iskall luft i bilen. När jag sedan startade bilen stod det " Styrservo, Service erfodras" i displayen. På väg till jobbet nådde bilen aldrig arbetstemp och det var kallt i kupén nästan hela vägen (42km).. Vad har hänt?

Nu går fläkten hela tiden. Har ingen timer på och bilen är helt av. Står på parkering och låter som värmaren är på... Har snart inget batteri kvar :S... Vad gör man?

Fick igång bilen med starthjälp från en annan bil.. Körde hem.. Bilens fläkt står fortfarande och går...

Har jag sagt att jag hatar min bil?
hanss skrev: Har jag sagt att jag hatar min bil?
Du har nämnt det någon gång.
Med tanke på årsmodellen du har på din bil lär du ha garantitid kvar, jag hade ringt min återförsäljare direkt om detta hände mig. Annars är det ju bara ringa Volvo Assistans så dem får arbeta lite också! :)

020-55 55 66
Senast redigerad av 1 mobe, redigerad totalt 0 gånger.
Hm styrservo service erfordras. Då brukar oljenivån i servobehållaren vara låg. Men angående värmaren så kan ett långskott vara att aggregatremmen gått av. Ingen drivning till generator och servo. Varvid batteriet laddas ur. Kan bli många konstiga fel vid låg batterispänning. Och kanske larmar servon utan rem oxå?
Allting fungerar när man startat bilen.. Allt utom värmaren då.. Inget fel på styrservo, strålkastare eller annat... Bara att fläkten går hela tiden.. Jo har ringt... Deras råd var att haka av batteriet och vänta tills på fredag när bilen ska in iaf..Tycker dock själv inte att man skall behöva lyfta huven på sin nya bil för annat än fylla spolarvätska... Men det kanske bara är jag som känner så..

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]