NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XiroN
Tjena!

Har kollat runt överallt nu och har inte hittat något svar på min fråga så jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

Jag har en C30 2.0D -07 och idag när jag skulle köra iväg så började det skrapa ifrån kopplingen när man tryckte ner den ända ner i golvet och höll kvar den där. Står man på tomgång och trycker ner kopplingen i friläge så skrapar det rätt bra, men ju högre växel du kör på ju mindre skrapar det, någon som har någon aning om vad det kan vara? När snön kom för en ca 2 veckor sen så slog man i underredet på vissa ställen pga snön som hade samlats i mitten av vägbanan (körde alltid väldigt försiktigt när där var så pass mycket snö i mitten). Kan det vara snön som har slagit i så pass hårt och skadat något?
Bilen går fortfarande likabra som innan skrapandet kom och kopplingen slirar inte och även växellådan fungerar precis som innan. Bilen har gått 1199* mil just nu och ska in på service denna veckan.

Tacksam för svar!

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]