- ons 25 jan 2012, 12:27
#611263
samtidigt som att det går att få en diesel att gå väldigt snål om man försöker med det.
Jämför man med en gammal diesel och bensinare så är självklart en bensinare roligare, men tittar men på en modern diesel så är dessa idag minst lika spännande som en bensinare när det gäller prestanda.
Så upplever man alla dieslar som tråkiga då har man inte testat, pröva en prestandadiesel som sitter exv. i BMW eller Audi.
Senaste D5:an är ingen tråkig diesel heller, bra prestanda och vrid.
Biltoken skrev: Dieselmotorerna är faktiskt ganska tråkiga, även om vridmomentet är fantastiskt. Misstänker dock att om man utnyttjar vridet så dricker dieseln kopiöst med bränsleKopiöst med bränsle är att ta i, men det är klart det beror på vad man jämför med, annars är det ganska så svårt att även med en XC60 med 225 hk att få den att dra över en liter milen,
samtidigt som att det går att få en diesel att gå väldigt snål om man försöker med det.
Jämför man med en gammal diesel och bensinare så är självklart en bensinare roligare, men tittar men på en modern diesel så är dessa idag minst lika spännande som en bensinare när det gäller prestanda.
Så upplever man alla dieslar som tråkiga då har man inte testat, pröva en prestandadiesel som sitter exv. i BMW eller Audi.
Senaste D5:an är ingen tråkig diesel heller, bra prestanda och vrid.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm