- fre 27 jan 2012, 18:25
#612098
Hej
Den gamla torkarmotorn gick väldig segt men intervallen funkade som den skulle, men efter byte till en ny motor funkar allt utom intervallen.
Torkarna stannar så fort man drar ner spaken till noll istället för att stanna tills dom är längst ner på rutan.
Dom 6 översta slingorna på bakrutan värmer inte men verkstadkillarna hittar inga avbrott i slingorna.
Sen har jag försökt koppla ihop "arselvärmaren" på förarstolen men kontakterna var inte samma så har bytt det och använt skarvhylsor så det passar men ändå verkar det inte komma ström. Bytte förarstolen från en 81:a. Kablarna från 81:an är röd/svart medans 88:ans är enbart svarta.
Vad kan allt detta bero på? Alla tips välkomnas! Bilen är en 240 från 1988 B230F med kat. Liten varning är amatör när det gäller bilar
Den gamla torkarmotorn gick väldig segt men intervallen funkade som den skulle, men efter byte till en ny motor funkar allt utom intervallen.
Torkarna stannar så fort man drar ner spaken till noll istället för att stanna tills dom är längst ner på rutan.
Dom 6 översta slingorna på bakrutan värmer inte men verkstadkillarna hittar inga avbrott i slingorna.
Sen har jag försökt koppla ihop "arselvärmaren" på förarstolen men kontakterna var inte samma så har bytt det och använt skarvhylsor så det passar men ändå verkar det inte komma ström. Bytte förarstolen från en 81:a. Kablarna från 81:an är röd/svart medans 88:ans är enbart svarta.
Vad kan allt detta bero på? Alla tips välkomnas! Bilen är en 240 från 1988 B230F med kat. Liten varning är amatör när det gäller bilar
