Variosboy skrev:Och anledningen till att denna typen av individer finns i poltiken beror på att alla andra som har något vettigt att komma med inte ser till att engagera sig i politiken och se till att det blir förändring istället för att bara spy ur sig galla på ett forum!
(OBS att jag genom detta inlägg inte bara kritiserar andra som inte engagerar sig utan även gör självmål) 
Du har bägge rätt egentligen.
Men den stora problematiken är egentligen *bara* att födas in i rätt politiska familj, som i sin tur känner högre uppsatta, som i sin tur hjälper dej med att tutas full med politisk anda istället för att leka med andra barn. Lite brunskjorte taktik. Det för att du vid din 20 års dag ska få sitta som publik, på din 30 års dag kanske du kan få leka sekreterare vid lokala partiet. Och vid 40 så finns chansen att du faktiskt kan kandidera men du lär stå långt ned, vid 50 kanske du får gehör. Hela den tiden måste du ha jobbat vid nåt kansli. Går du genvägen och tycker och tänker och faktiskt startar ett parti själv och säger nåt, då blir du direkt utfryst av dom stora pojkarna som om du vore pestsmittad, du har liksom pinkat i deras sandlåda med ett oliktänkande.. Du gör anspråk på en bit revir. Det spelar ingen roll om du har lika mycket röster som dom, du kom fel väg och ingen kommer att varesej lyssna eller prata med dej. Det är iallafall som det ser ut idag.
Jag föddes i fel familj, med fel intressen och jag har gott om vänner men inga politiker. Jag är 40 och kan inte komma in rätt väg ens om jag viger resten av mitt liv åt det. Så det är till att knyta handen i fickan, bita ihop och svälja skiten tills dagen kommer då jag får välja. Då får jag göra det val jag gillar, eller som skadar mej minst. Så får jag som alla andra bara hoppas att det ljögs så lite som möjligt inför valet..