Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
MartinS skrev:Jag försökte kontralite fyndigt på din humoristiska kommentar, men jag skall försöka tona ner det i framtiden.
Jag insåg det, men vara inte säker på om alla gjorde det. För det var ju rätt fyndigt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
basberoende skrev:det känns som att allt är jävligt dyrt att laga så fort det är en dieselbil.
Men för att återgå till ämnet. Jag bytte i veckan nu armen till spjället på min -07 med den nya armen. Armen kostade 46:- och dom gjorde åten en kalibrering då utan någon kostnad när jag gjorde mycket annat samtidigt.
Bätter än när de bytte på min, då byttes spjällmekanismen och för att komma åt lyfte de på kåpan och insprutningen som inte får återmonteras enlig Volvo utan måste kasseras/bytas, dyrt som bara den 12.000 kr
av basberoende
stefanus skrev:Så du bytte bara armen .. den sitter ju väldigt bra till , läste i en annan tråd om detta att den kallibrerar sig själv efter några starter ...

Ja den finns ju att köpa som reservdel. Kan försöka få tag i reservdels nr om ni vill det. Min arm hade lossnat ifrån den inre kulan så det var bara till att "ploppa" dit en ny arm. Jag läste det med att bilen kalibrerar sig själv med jämna mellanrum, men dom sa på verkstaden att dom alltid gör en kallibrering när dom byter arm, verkade vara ganska vanligt där.
av basberoende
VolvoB20 skrev:
basberoende skrev:det känns som att allt är jävligt dyrt att laga så fort det är en dieselbil.
Men för att återgå till ämnet. Jag bytte i veckan nu armen till spjället på min -07 med den nya armen. Armen kostade 46:- och dom gjorde åten en kalibrering då utan någon kostnad när jag gjorde mycket annat samtidigt.
Bätter än när de bytte på min, då byttes spjällmekanismen och för att komma åt lyfte de på kåpan och insprutningen som inte får återmonteras enlig Volvo utan måste kasseras/bytas, dyrt som bara den 12.000 kr

ja, jag var rädd att jag skulle behöva göra detsamma men tydligen så funkade det att byta arm på min verkar det som. Ville inte lägga mer pengar då jag fick byta växellåda, svänghjul och koppling samtidigt...
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]