- mån 18 sep 2006, 23:25
#60879
Blev uppringd av en märkseverkstad idag eftersom ägaren till en XC70 som jag låtit Motormännen testa lämant protokollet med mitt namn på. Verkstan hade bytt höger inre styrled 5 maj i år vid 14000 mil och när bilen testades hade den gått ytterliggare 1000mil. Nu var båda lederna mycket glappa vilket föranledde att ägaren kontaktade märkesverkstaden. Dom ringde mig och undrade vad fan som stod på. Jag sa som det var samtidigt som jag kommenterade att de missat att båda länkarmarna samtliga bussningar var helt slut och att den bakre på ena sidan kalvat ur. Jag känner ägaren personligen och vet att han kör lungt som den 60åring han är.
Verkstadens representant säger (naturligtvis) att han aldrig hört talas om att man behöver byta bussningar eller länkarmar.
Man undrar hur många stackare det är som åker omkring i halvkassa bilar som köpts för dyra pengar och som sedan servas för ännu mer utan att man får något för dem. Jag vet att från andra branscher så håller man käften och upplyser inte kunden om fel som han/hon inte upptäckt.
V70 2.4T -00, BSR PPC steg 3, 3" downpipe, BSR 2.5", Black Diamond, Sachs Performance
V70 XC -01, BSR PPC steg 1, BSR 2.5", Black Diamond