PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VOLVO 240KUNGEN
En Volvo representant i Falun beställde ett PV 650-chassi och lät Järbo Karosserifabrik utanför Falun bygga denna läckra Coupè som troligen endast är byggd i ett EX, någon som har mer information och bilder på bilen !!??

http://www.autowp.ru/pictures/volvo/pv6 ... v650_1.jpg
Senast redigerad av 1 VOLVO 240KUNGEN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Här kanske lite mer.

Bild

Volvos representant i Falun beställde ett PV 650-chassi och lät Järbo Karosserifabrik bygga ett Coupékarosseri med så kallad svärmorslucka. Bilen kom att kallas för "Metkroken" då den oftast användes av Volvo-anställd som var ungkarl. Han använde den bland annat när han "metade", vilket är samma sak som det modernare "ragga". På bilden har bilen interimsskyltar. Bilden har varit publicerad i Autohistorica 1-2/77.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av VOLVO 240KUNGEN
gnestakalle skrev:Här kanske lite mer.

Bild

Volvos representant i Falun beställde ett PV 650-chassi och lät Järbo Karosserifabrik bygga ett Coupékarosseri med så kallad svärmorslucka. Bilen kom att kallas för "Metkroken" då den oftast användes av Volvo-anställd som var ungkarl. Han använde den bland annat när han "metade", vilket är samma sak som det modernare "ragga". På bilden har bilen interimsskyltar. Bilden har varit publicerad i Autohistorica 1-2/77.

Mvh GK
Jäpp, den där länken har jag redan läst, och det är ju det enda info som finns på nätet och i böcker... jag vill veta mer som årsmodell, och mer om bilens historia, med så lite information, och den där bilden är oxå den enda bild som finns så jag gissar att bilen skrotades för länge sedan !! :(
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]