NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är inte hemma när det gäller moderna motorer. Och undrar nu vad detta kan vara. Ser ju inte helt normalt ut iaf.

Bild

En bekant till mig trodde det kunde vara olje-avskiljaren från vevhus ventilationen. Och trodde det kunde vara röret som gör att oljan rinner ner till tråget kan vara igen täppt.

Tror ni detta kan stämma och isf hur löser jag problemet?

För bil typ se signatur.
Senast redigerad av 1 Rizzt, redigerad totalt 0 gånger.
Ingen som har en aning?

Kan tillägga att den sitter mellan kylare och motor. Och som det ser ut att sitta på själva luft kanalen.
Så där har det sett ut in min 2.0 D också i drygt 4 år, men bilen drar knappt någon olja så det stör inte mig så mycket. Tog upp detta med Volvo vid en service och de sa att det var rätt vanligt, tydligen nån slang som är svårt att få tät enligt meken. Har torkat rent flera gånger och det tar ett par månader innan det ser likadant ut igen.
Ahha. Ok, trodde inte det kunde vara ett allvarligt fel själv. Men den grisar ju rätt så bra under var den sitter.

Men vad tror du om vad jag skrev? skulle det kuna vara..

"En bekant till mig trodde det kunde vara olje-avskiljaren från vevhus ventilationen. Och trodde det kunde vara röret som gör att oljan rinner ner till tråget kan vara igen täppt."
Anliggande frambroms 740

Jag plockar isär och smörjer glidpinnar,[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]