Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja min låda har blivit bättre med ny olja, helt klart. Har kört den nu i 10 000 mil o bytt två gånger.

Sen var det höger om motor, mot kylaren, nere lågt. Lampa är att föredraga! Gul är toppen på min mätsticka. Men då du har geartronic vågar jag inte ta gift på att den finns där och ser ut så!

Dave
TomasL skrev:Sorry, my bad.
Såg nu att TS hade en 07 diesel och då har han en TF-80SE låda och den har mycket riktigt ingen oljesticka.
Åfan, där ser man, så hur byts oljan på den tro? inte?
Det är en räknare som håller reda på "kvalitén" på oljan. Den räknar upp vid vissa förhållanden, typ om oljan blir över en viss temp. så räknar den upp. Sen när räknaren kommit upp i ett visst värde så talar den om för dig att det är dags att byta olja i lådan. Det är dock inget allvarligt som kan hända om du inte gör det. Det som kan hända är ju att du kan få meddelandet om att det är dags att byta olja i lådan alldeles för tidigt efter att du bytt lådan.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]